Nok snakk om hvilepuls, gjør noe med det, er budskapet fra Norwegian.
Nok snakk om hvilepuls, gjør noe med det, er budskapet fra Norwegian.

Norwegian med hvilepuls-stikk

– Det ble en hektisk fredag på kontoret. 

Publisert

– Hvilepuls er aktuelt for de fleste, vi mener man kan få det på andre måter enn på strabasiøse turer i fjellet.

Det sier Madeleine Tognetti, content manager i Norwegian til KOM24.

De siste ukene har begrepet hvilepuls fått økt aktuelitet i Norge.

Det begynte med Gaute Grøtta Grav, som i fjor høst ansatt som leder for informasjon og kommunikasjon i Motvind Norges famøse hvilepuls-utspill på 71 grader nord, der han snakket om sin gode form og kritiserte motstanderenes. 

Deretter har bruken av ordet tatt av i sosiale medier og det hele toppet seg da Grav kom ut med en hvilepuls-sang på torsdag denne uken.

Nå har altså Norwegian kommet med sin respons på hvilepuls-kjøret.

– Grunnpersonligheten til Norwegian er å være leken og å kaste seg på aktualiteter, vi prøver å ha i bakhodet om det er noe relevant for oss, sier Tognetti. 

Dette er ikke et stunt de har tenkt på lenge, men et som de hev seg rundt og lagde sammen med byrået dere TRY og mediebyrået Carat. 

Det tok tre timer fra de kom opp med ideen til den var ute.

– Så det ble en hektisk fredag på kontoret, sier hun. 

Hun kaller slike øyeblikk for døgnfluer, sjanser man bare må ta.

– Det er no or never. Det er noe de fleste kjenner på, om man ser man har en mulighet må man bare ta den, sier hun.

Tognetti sier at erfaringen deres er at folk responderer godt på det og synest det er gøy når slike stunt blir gjort.

– For oss har det en merkevarebyggende effekt. Men vi har sett kjempesterk korrelasjon mellom salg og det å være ute med riktig budskap til riktig tid, sier hun.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS