GK sikter seg inn på helsekommunikasjon
– Vi har stilt diagnose på helsekommunikasjonen i Norge og funnet at det står dårlig til med behandlingen, sier GK-partner.
Geelmuyden Kiese sikter seg inn mot helsekommunikasjon, og lanserer GK HealthHUB.
– Vi har stilt diagnose på helsekommunikasjonen i Norge og funnet at det står dårlig til med behandlingen. Du får den samme gamle sprøyta i baken. På samme måte som pasienter får skreddersydd behandling må også helsekommunikasjonen være mye mer skreddersydd og skje raskere, skriver partner og seniorrådgiver Geir Ove Harnes til KOM24.
GK HealthHUB er et tverrfaglig team som jobber med kunder innen helse, legemidler og medisinsk teknologi. Fra markedstilgang til markedsføring.
Teamet omfatter strateger, leger, journalister, kreatører, digitale eksperter, innsiktseksperter, PR-eksperter.
– Løses ikke med grått hår i gamle dresser
– Politiske utfordringer løses ikke med grått hår i gamle dresser, men av et miks av tjenester som kreative kampanjer, digital treffsikkerhet og med unik innsikt i bransjen.
Harnes opplyser at det skal bli en arena der folk fra helse, legemiddel og medtech møter kommunikasjonsfolk og spennende start-ups. Det skal bli seminarer, frokostmøter og workshops i lokalene på St. Olavsplass.
– Vi merker stor interesse fra både kunder og ansatte fra andre byråer. Folk vil jobbe der innovasjonen skjer- ikke på en sliten klinikk.
– Samme gamle behandlingen
– Hvem tenker dere er konkurrentene deres på feltet?
– Jeg ser ingen som har denne miksen av nytenkende kompetanse og som ser på seg selv som et community like mye som et byrå. Det er stort sett den samme gamle behandlingen. Vi skal ha den mest moderne helsekommunikasjonen i Skandinavia. GK har meget dyktige helsemiljøer både i Oslo, Stockholm og København
– Vi gjør det nå fordi det er et stort behov for nytenking innen helsekommunikasjon. Den eksisterende behandlingen har gått ut på dato og utfordringene innen sektoren. Vi møter utfordringene med kreativitet og åpenhet.