Hekt henter senior designer fra Geelmuyden Kiese
Jimmy Andersson starter som senior designer i det nyetablerte PR- og kommunikasjonsbyrået Hekt.
Det melder Hekt i en pressemelding, fredag.
Med ansettelsen av Andersson har Hekt fått sin første designer på plass.
Andersson har blant annet jobbet med merkevarer som Godt Levert, Oslo Live Festival, Bertel O Steen, Ruter, Coop og Yara.
– Jeg gleder meg veldig til å starte i Hekt. Jeg trives best med å lete etter, definere og løse utfordringer for kundene og nå ser jeg frem til å bruke min rådgivningskompetanse og designerfaring på kundenes visuelle avtrykk, sier Andersson.
Kreativ leder i Hekt, Morten Lervaag Jacobsen sier i pressemeldingen at han er svært fornøyd med ansettelsen av Jimmy Andersson.
– Designjobbene taler for seg og vi får en designer som tenker kreativt, moderne og utradisjonelt. Det er også gledelig å få en lidenskapelig skater i lokalene våre med nerdete entusiasme for fonter og semiotikk, forteller Jacobsen.
Andersson hadde første arbeidsdag 1. september og har allerede startet med å levere design og kreativ rådgivning til Hekt og byrågruppens kunder.
– Hekt har plassert seg i skjæringspunktet PR, kreativitet og markedsføring, og nettopp her vi fant Jimmy. Vi bygger byrået med rådgivere som kombinerer strategisk rådgivning og operativ gjennomføring. Derfor blir Jimmy sin brede erfaring med design, animasjon, illustrasjon og merkevarebygging viktig i Hekts videre satsning, sier Marius Myhrvold, daglig leder i Hekt.