Trigger ble årets nordiske byrå – Stakk av med fem av åtte norske priser på Sabre Awards
Trigger ble årets nordiske byrå. Sikret seg fem priser på fredagens VM i PR.
Denne artikkelen er over to år gammel.
(London): Fredag kveld er det klart for de første fysiske SABRE Awards siden 2019 og hundrevis av bransjemennesker har samlet seg i Guildhall i London.
Det skal deles ut priser i en rekke kategorier og norske byrå står for hele 25 nominasjoner.
Først ute til å stikke av med en pris til Norge var POL som fikk pris i klassen Transportation & Logistics When Harry MET Santa – Posten With POL.
– Det er først og fremst veldig gøy og noe vi er veldig stolte over, sier byråsjef Therese Becke i en SMS til KOM24.
Hun sier at filmen er et resultat av et tett og tillitsfylt samarbeid mellom Posten og POL.
– Filmen har blitt omtalt over hele verden, har nådd fram til over 1,2 milliarder mennesker og den har bidratt til svært gode resultater for Posten. Når den i tillegg høster mange priser, både lokalt og globalt, så er det et godt bevis på hva vi kan få til med modige ideer og en kunde som tør å stå for noe, skriver hun.
Deretter var det Trigger som fikk sin første pris, i en rekke som stoppet på fem, for deres kampanje The vaccine campaign: Do it for yourself – Oslo Municipality With Trigger Oslo, Vi er OSS and One Big Happy Family.
– Når en vinner en pris, så blir man jo veldig, veldig glad. Dette er en pris for en sterk jobb som vi vet har gjort veldig mye for veldig mange. Så det er kanskje det som betyr mest da, sier Kvam Kristoffersen til KOM24.
– Så er det ekstra stas, man ser den gjengen som er her nå, det er mange som vil vinne og så er det vi fra Norge. det er veldig bra. det er ekstra stas, sier han.
Fredrik Juul skyter inn fra sidelinjen og sier at det er morsomt å hevde seg i en kovid-relatert kampanje fra Norge.
– Det måtte en del overtalelse til for å få de med på dette, sier Bente Kvam Kristoffersen om Kari Traa-jobben de stakk av med premie for i klassen Consumer Marketing (New Product) for deres jobb for Kari Traa. No more secrets.
Også Geelmuyden Kiese har sikret seg gull i kveld i klassen Public Education for kampanjen How to blow a whistle – The Norwegian Labor Inspection Authorities With Geelmuyden Kiese
– På en skala fra 1-10, hvor deilig er det å vinne?
– En rolig 14, sier en glad kreatør Glenn Ruben Carlsen, til KOM24.
– Hvordan har du det nå?
– Det var latterlig, latterlig gøy.
– Gir dette videre motivasjon til å jobbe med kreative jobber?
– Ja, hundre prosent. Vi hadde så trua på ideen, den var så enkel og konkret og lettforståelig. Det er det som gir motivasjon, det å så jobbe etter å finne det enkle og tydelige, sier han.
Kveldens sjuende norske pris gikk til Tromsø IL og Fuse Norway i klassen Global Programme for kampanjen World's first QR-Kit.
Årets nordiske byrå ble Trigger, til stor jubel fra den tre personers store delegasjonen de har tatt med til London.
– Jeg er helt satt ut, faktisk. vi har jo sloss med resten av Norden og vi var eneste norske, så dette er en hjemmeseier for Norge da. Så vi tenker at det norske flagget har vunnet, sier byråtopp Bente Kvam Kristoffersen.
– Men hva betyr det for et byrå som Trigger å få en sånn pris?
– Vi tenker at vi skal være best. Vi har jo den ambisjonen, så dette er en anerkjennelse vi vil ha. Vi kjemper jo beinhardt for å være best. Så vi er superglad, sier hun.
Kvam Kristoffersen sier det er en viktig pris, for man måler seg mot mange sterke byrå og kaller det hele et teamarbeid og peker på at det er mye som skal til for å vinne slike priser og peker på alt fra internt til kunder.