Nord DDB sikret seg gullkontrakt med Visit Norway
Stakk av med avtale som Trigger har hatt i flere år.
– Det er alltid gøy å vinne, men denne gangen må vi innrømme det litt er ekstra stas! Vi leverte et ambisiøst konsept som ikke er lett å velge for «kunder flest». Det faktum at Visit Norway valgte oss, beviser at de tror på at kreativitet gir effekt – som oss. Vi gleder oss enormt til å sette i gang med samarbeidet, og å vise resultatet til resten av verden!
Det sier kreatør-teamet Glenn Haugen og Zakarias Nadir i Nord DDB til KOM24.
Nord DDB stakk nemlig av med gullkontrakten som Trigger har hatt med Visit Norway de siste årene.
Avtalen har en årlig verdi på mellom ni og 16 millioner kroner og har en varighet på inntil fire år.
Det er en del mindre enn hva Triggers avtale med Visit Norway var verdt.
Det var Kampanje som skrev om kontraktstildelingen først.
– Kreativitet og god historiefortelling er kjernen i Visit Norway og det skal fortsatt være vår superkraft. Det er beinhard konkurranse i kampen om turistene, og for å vinne folks hjerte og lommebok, må vi fortjene oppmerksomheten deres. Med NORD DDB som vår nye partner, har vi store ambisjoner for Team Norway og hva vi skal få til sammen for norsk reiseliv, sier Jon Erik Skaret, kreativ leder for Visit Norway.
KOM24 vet at det til slutt stod mellom TRY, Pol og Tante Randi, i tillegg til Nord DDB.
Katrine Mosfjeld, som leder markedsavdelingen for Visit Norway, sier at Visit Norways markedsføringsteam har en utviklingsoppgave, nemlig å redusere reiselivets klimaavtrykk gjennom å bygge nye internasjonale markedsmuligheter for hele det norske reiselivet, med lavere klimakostnader og høyere forbruk, i fire årstider.
– Det er ikke plankekjøring det vi har foran oss, og Nord DDB går nå inn og eier denne viktige målsetningen sammen med oss, sier hun.
Mosfjeld sier at reiselivsbransjen er verdens største industri og er den bransjen som antagelig fikk det hardeste slaget under pandemien.
I tillegg er det krig i Europa og folks privatøkonomi er presset. Det er med andre ord enorm konkurranse det ute, om de som fremdeles kan og vil reise.
– Da er det ikke nok å ha verdens fineste reiselivsprodukt. Konkurransesituasjonen krever kreative og modige løsninger fra oss som jobber i Visit Norway, slik at vi kan bidra til en bærekraftig vekst for vårt reiseliv, forklarer Mosfjeld.