WAL, PHD, Coop Extra Grand Prix

Grand Prix-vinneren om å vinne: – Det krever veldig mye

Click to add subtile

Publisert Sist oppdatert

– Dette er veldig gøy! Og det føles også som om vi har jobbet ekstremt hardt for det, så da er det gøy å bli anerkjent for det.

Det sier Herman Stormyr i WAL til KOM24.

Sammen med PHD sikret de Grand Prix i ANFO Effekt til Coop Extra for kampanjen Gjør det tydelig, blant annet kjent for de to naboene som alltid krangler om å gjøre ting billigst mulig.

– Hvor mye er det som skal til for å vinne ANFO Effekt og få de resultatene son dere har fått?

– I en kategori som vekst skal det jævlig mye til. Ikke bare fra oss men fra en hel markedsavdeling som tørr å stå i noe over tid. Det krever ganske mye, sier Stormyr.

Han forteller at WAL og PHD begynte å jobbe om Extra for et par år siden og da bestemte man at for å spisse posisjonen på Extra som Coop sin lavprisutfordrer.

Da lagde de konseptet Gjør det billig og de spareglade naboene som er TV-universet.

– Sammen har vi ratta en medie- og kommunikasjonsstrategi som vi hele ideen jobber med å kna, forteller han.

Stormyr sier det handler om å få fram dette budskapet i et virvar med Rema 1000 og Kiwi om å gjøre det billig.

– Og det krever at vi gjør det på vår måte, litt annerledes, og det viser resultatene at er smart og det er veldig gøy, for det er noe man må stå og pushe på for at funker, sier han.

– Men disse to naboene, det må være lov å si at de er både elsket og hatet?

– Ja, det kan du si. Vi måler jo dette her hele tiden og vi ligger godt under snittet på reklame på mislike og så ligger vi høyt, høyt over på liking. Så tester viser at det er mye mer elsket enn hatet ute i befolkningen, sier han.

– Hva er det dere har sett etter?

– Fra et kommunikasjonsstrategisk perspektiv handler det om at disse naboene representerer budskapet billig. Så om vi vil kommunisere budskapet billig middag bruker vi de og så snakker vi om middag. Så vi har klart å bygge noen merkemarkører som har klart å bygge posisjonen vår da og det føler jeg er det ikke er alle som får til, sier han.

Stormyr sier at det betyr mye for WAL å vinne Grand Prix i ANFO Effekt, som er en konkurranse som henger høyt for dem.

Det samme sier Ingrid Ree Wiig fra PHD.

– Jeg ser på dette som den gjeveste prisen i bransjen, sier hun. Det handler om å levere effekt og det er det vi leverer, sier hun.

Og de lover at det kommer mer av to de navnene.

– De er ikke skrinlagt enda. Vi bruker dem fram til den norske befolkningen sier de ikke liker dem lenger, lover Stormyr.

Powered by Labrador CMS