Hedrer bransjen under ANFO Effekt
– Det har vært en gigantisk dugnad i bransjen, vi er flere mennesker som har blitt flinkere og det er hele bransjen som har løftet oss til dette her.
(VIPPA, OSLO): Under kveldens ANFO Effekt ble det delt ut priser i seks kategorier, i tillegg til et Grand Prix og tre spesialpriser.
OHD og WAL stakk av med kveldens eneste Grand Prix for Coop Extra med «Gjør det tydelig», og juryen mente vinneren kan fungere som et forbilde for alle som jobber med markedsføring.
Gull ble delt ut til McDonald’s, Vipps, Coop Extra, Kiwi og Rebil Mobility med Askeladden & Co. Vipps er den eneste som vinner to gull i kategorien SMART Tjeneste og B2B-kategorien.
Kantars Innsiktspris gikk til Ringnes AS og Bauer Medias Merkevarepris gikk til Ice communication.
Hedersprisen Årets Birøkter går til bransjen som en helhet, med bakgrunn i at det er summen av alle som løfter bransjen.
– Nå har vi holdt på i elleve år med ANFO Effekt og vi har 1300 saker i basen, og vi ser at dette har vi fått til. Det har vært en gigantisk dugnad i bransjen, vi er flere mennesker som har blitt flinkere og det er hele bransjen som har løftet oss til dette her, sier administrerende direktør i ANFO, Jan Morten Drange, til KOM24.
– Men er det ikke litt feigt å gi den til alle sammen?
– Det er ikke riktig, for denne birøkteren trenger vi ikke å dele ut.
– Ja, akkurat?
– Vi har kun delt den ut fem ganger tidligere på elleve år. Men dette er en hederspris vi har valgt å dele ut når anledningen bryr seg og vi har delt den ut til personer og bedrifter og i år følte vi det var riktig. Nå har vi fått til så mye og vi har fått det til sammen og det har vært en kjempedugnad, så nå vil vi sette pris på hele gjengen som har gjort det sammen med oss.