TRY får sin første sølvfisk for året
TRY har sikret seg en plass i kampen om Gullfisken etter at kampanjen «Vær grei på vei», laget for Statens vegvesen, stakk av med sølvfisken for august.
Vi har aldri vært flere i trafikken, så det er viktig å vise hensyn. En dag er du syklist, en annen dag bilist. God trafikkultur handler om godt samspill og å gjøre hverandre gode.
Det er nettopp dette budskapet som står i fokus i Statens vegvesen og TRYs kampanje «Vær grei på vei». Kampanjen har nå sikret seg sølvfisken for august, og TRY er dermed med i racet om Gullfisken.
Se filmen lenger ned i saken.
Jurybegrunnelse:
«Vær grei på vei». Enklere og mer effektivt blir det ikke. Denne filmen for Statens vegvesen har vært oppe til diskusjon i flere omganger i løpet av dette Sølvfisk-året – og endelig satt den!
Enkelheten, den underspilte humoren, og en fantastisk «rett på sak» type avlevering gjør at filmen blir bedre og bedre for hver gang man ser den.
Budskapet er alvorlig, men de overdrevne stereotypiene av noen karakterer, fin regi og god dramatisering gjør at man ler av, og ikke minst husker, budskapet! En flott produsert og skrevet reklamefilm, der altså.
Gratulerer med Sølvfisk!
Det kreative teamet hos TRY besto av Egil Pay og Lars Joachim Grimstad, med Sven Jensen som konsulent og Yvonne Sollihagen som prosjektleder. Produksjonsselskapet Tangrystan sto for produksjonen, ledet av Gry Sætre.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no