Kampanjen for Ice Junior har vunnet Sølvfisken for juni.

Morgenstern vinner femte Sølvfisk for året – kun én har sluppet unna

Morgenstern fortsetter sin suksessrekke og sikrer seg nok en sølvfisk, denne gangen for juni.

Publisert Sist oppdatert

I år har byrået allerede vunnet fem Sølvfisker. De fikk den første i januar for Finn.no, den neste i februar for Widerøe, en til i april for PowerOffice, en ny i mai for Finn.no, og nå i juni for Ice med filmen «Bare når det regner». 

Se reklamefilmen lenger ned i saken.

Kampanjen, som er en hyllest til skjermfrie øyeblikk, tar oss med på en reise tilbake til en tid før mobiltelefoner og digitale skjermer dominerte hverdagen. 

Med en varm og humoristisk tone, viser reklamen hvordan vi alle kan ha godt av å koble av og leve i nuet, noe som tydelig har resonnert hos både juryen og seerne.

Juryen ledes i år av byråleder i Morgenstern, Camilla Kim Kielland. Dette var juryens begrunnelse:

Tada. Det er med en god dose nostalgi og gåsehud at juryen kårer denne månedens Sølvfisk. «Bare når det regner» er fantastisk produsert, castingen er sjeldent god og den humoristiske timingen er 10/10. Juryen sitter igjen med følelsen av å ha sett en trailer for en amerikansk «coming of age»-film, som utrolig nok lander bunnsolid i et tydelig budskap.

Det er deilig å se at ice tør å snakke om «skjermtid» – selv om det er et noe betent tema. Om produktet de reklamerer for selger i hopetall er vi litt i tvil om – men vi blir i alle fall mer glade i ice! Så da er vel jobben gjort.

Anders Muurman Holm og Sebastian Prestø er kreatørene bak, mens Morgenstern har stått for produksjonen. 

Regissør Lars Kristian Flemmen har ledet regiarbeidet, og Martin Myhre og Yakob Dahl Changezi har vært produsentene.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS