TRY ble mestvinnende byrå under tidenes første Gullhaien.
TRY ble mestvinnende byrå under tidenes første Gullhaien.

TRY stakk av med flest priser under Gullhaien

TRY vant både gull, sølv og bronse i åpen klasse under den nye prisen Gullhaien, som hedrer kreativ bruk av kunstig intelligens i kommunikasjonsbransjen.

Publisert

– At TRY vinner både bronse, sølv og gull i åpen klasse er et godt bevis på at vi ikke bare prater om KI, men også evner og bruke KI aktivt i praksis. Vi har i flere år hatt et bevisst fokus på å integrere kunstig intelligens i prosjektene våre, ikke bare for å jobbe effektivt, men for å heve leveransene, løfte det kreative arbeidet og skape ting som ikke var mulig for kort tid siden sier Sindre Beyer, CEO i TRY i en pressemelding.

Gullet gikk til «Stemme» – et interaktivt læringsprosjekt utviklet for KS Ung, designet for å engasjere ungdom i vårt demokrati. Sølvet ble tildelt «Škoda Blåtur», en KI-drevet reiseplanlegger som personliggjør bilmerketes nye posisjon «Let's Explore». Bronsevinneren «Fluks» er en kunstinstallasjon som i sanntid visualiserer talte ord og begreper som levende kunst på skjerm. 

Men ikke nok med at TRY ble mestvinnende byrå, Syver Lauritzen fra TRY ble mestvinnende AI-kreatør og var involvert i tre av prisene (et sølv og to bronse).

Gullhaien er etablert og driftet av delingsbyrået AIAIAI AS sammen med Oslo Kreativ AI, og har som mål å fremme og hedre godt KI-håndverk og kreative ideer som løses ved hjelp av kunstig intelligens. 

I klassen film, komersiell kom det ikke inn nok bidrag til å bli vurdert. I den ikke-komersielle film-klassen fikk prosjekt «Cinema Syntetica» gull og sølv. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS