JCP står bak den nye merkevarefilmen til Veidekke.

JCP står bak Veidekkes nye merkevarefilm

Utfordrer det tradisjonelle, ifølge JCP PRAD.

Publisert

Veidekke lanserte både ny logo og visuell profil forrige uke

I den anledning har de, i samarbeid med JCP PRAD, laget en ny merkevarefilm. Istedenfor en typisk fortelling fra egen synsvinkel, har Veidekke fått hjelp fra en britisk biolog.

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører, med oppdrag innen bygg og anlegg, veivedlikehold samt produksjon av asfalt, pukk og grus.

Håpet deres er at de klarer å skille seg fra konkurrentene, skriver de i en pressemelding.

– Vi i Veidekke er stolte av å skape verdier for andre med vår litt annerledes og involverende samarbeidsform. På mange måter kunne vi vært en arbeidsom art som beveger seg i flokk ute i naturen. Vi ville se vår merkevare gjennom en utenforstående sitt blikk og tolke oss selv som om vi var en egen art, sier Kristina Andreasson, konserndirektør for varemerke og kommunikasjon i Veidekke.

Filmen tar et humoristisk grep ved å portrettere Veidekke gjennom en «naturdokumentar» der biologen observerer entreprenørens mange aktiviteter og flokkadferd.

– Mange merkevarefilmer preges av svulstige ord og selvhøytidelig språk. Sammen med Veidekke ønsket vi å bryte med dette, sier Øivind Kristiansen og Helge Svendsen, kreatører i JCP PRAD.

 – Gjennom biologen har vi fått muligheten til å utforske et helt nytt univers, fylt med humor og lekenhet. Det har vært en inspirerende og morsom reise for alle involverte, selv om biologen bokstavelig talt veltet lunsjbudsjettet vårt!, legger de til.

Filmen er produsert av Tangrystan og regissert av Hallvar Witzø, og lanseres på TV og i digitale medier i Norge og Sverige denne uken.

Se filmen her:

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS