Nå kan du crushe med et par pupper på happn
I oktober startet Brystkreftforeningen og Kreftforeningen sin velkjente Rosa sløyfe-aksjon. I datingappen happn er dette synlig som en profil der brukerne blant annet blir oppfordret til å bli kjent med puppene sine.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Vi i Rosa sløyfe-aksjonen er veldig takknemlige for at happn engasjerer seg i brystkreftsaken ved å gi oss en gratis mulighet til å nå ut til enda flere kvinner gjennom deres kanal. Tidlig oppdagelse redder liv, og det er viktig for kvinner i alle aldre å bli kjent med egne bryst, sier Kathrine Barli, Kommunikasjonsansvarlig i Rosa sløyfe i en pressemelding.
Hvert år fokuserer Rosa sløyfe-aksjonen på et informasjonstema som skal løfte en viktig problemstilling innenfor brystkreftområdet og bidra til å øke kunnskapen om brystkreft.
I år er det tidlig oppdagelse av brystkreft som er tema, og for å treffe en ung målgruppe inngikk
Brystkreftforeningen og Kreftforeningen et samarbeide med datingappen happn.
Samarbeidet mellom happn og foreningene er synlig som en profil med illustrasjon av et par pupper brukerne kan Crushe med.
I profilen blir kvinner oppfordret til å bli kjent med puppene sine og gitt informasjon om hvordan de utfører puppesjekken.
Menn blir oppfordret til å minne kvinner om å bli kjent med puppene sine. De får i tillegg informasjon om at brystkreft også kan ramme dem.
Brukerne i appen får via profilen muligheten til å støtte aksjonen ved å blant annet kjøpe årets sløyfe.
- Det er viktig for oss at vi kan bidra med å spre viktig informasjon og øke kunnskapen om brystkreft til nærmere 1 million norske brukere. Informasjonen vi deler kan redde liv, og bidragene som kommer inn går til livsviktig forskning. Vi er en kommersiell aktør som gjerne vil ta en del av dette samfunnsansvaret, sier Ludivine Cherif-Cheikh, Merkevare- og kommunikasjonssjef i happn.