Johannes Høsflot Klæbo og Hilde Talseth.
Johannes Høsflot Klæbo og Hilde Talseth.

Johannes Høsflot Klæbo inngår sponsorsamarbeid med Norsk Kylling

Samarbeidet med Norsk Kylling AS skal bidra til at flere velger dyrevelferd når de kjøper kylling.

Publisert Sist oppdatert

Johannes Høsflot Klæbo har signert en ny strategisk sponsoravtale med Norsk Kylling AS.

– Jeg har lyst til å bruke posisjonen min til å snakke om dyrevelferd. Kylling er en stor del av kostholdet mitt, derfor vil jeg bidra til at flere velger produktene som har dokumentert bedre dyrevelferd, sier Johannes Høsflot Klæbo i en pressemelding.

Avtalen mellom partene er på to år og går til og med sesongen 2024/2025. Dette er den andre avtalen Klæbo inngår med et selskap som er del av Reitan Retail. Fra før har Klæbo en samarbeidsavtale med Uno-X. 

Påtroppende administrerende direktør i Norsk Kylling, Hilde Talseth, er glad for at Johannes Høsflot Klæbo ønsker å bruke posisjonen sin til å snakke om kylling.

– Norsk Kylling er veldig glade for å samarbeide med en verdidrevet idrettsutøver som Johannes. Vi tror han har kraft til å inspirere flere til å velge dyrevelferd når de kjøper kylling, og synliggjøre hvordan ansvarlige og enkle valg i hverdagen utgjør en forskjell, sier Talseth.

Blant merkevarene til Norsk Kylling er Solvinge og Stange.

Powered by Labrador CMS