Kristiania-studenter deltok på Trigger Academy
På Høyskolen Kristiania har studenter ved bachelorstudiet i Art Direction og Tekst for første gang fått opplæring i byråets arbeidsmetodikk.
– Vår hensikt med Trigger Academy er å bygge broer mellom teoretisk kunnskap og praktisk arbeid. Vi ønsker å gi studentene noen verktøy, i tillegg til den forståelsen de trenger for å kunne anvende teorien de lærer i klasserommet i reelle arbeidssituasjoner, sier rådgiver og fagleder i Trigger, Markus Eckbo Endresen, i en pressemelding.
Han har sammen med kreativ leder Magdalena Kamøy stått for undervisningen ved Høyskolen Kristiania.
– Vi leter alltid etter skjæringspunktet mellom hva virksomheter vil oppnå og hva folk faktisk bryr seg om. Så har vi en kreativ og tverrfaglig prosess for å omdanne denne innsikten til meningsfulle kommunikasjonskonsepter, sier Eckbo Endresen.
Reklametrettheten øker i Norge, og den siste målingen som ble gjort av Mindshare viser at 46 prosent av befolkningen ofte irriterer seg over reklame – en betydelig økning fra 31 prosent i 2016.
Magdalena Kamøy forteller at de ønsker å vise studentene at det er fullt mulig å lage kommunikasjon som ikke nødvendigvis fører til reklametretthet.
– Trigger Academy representerer vår ambisjon om å dele kunnskap som kan forme fremtidens kommunikasjonslandskap, og samtidig adressere den økende reklametrettheten mange føler, sier hun.
Studentene som deltok ga også tilbakemeldinger gjennom en anonym spørreundersøkelse, hvor mange uttrykte stor tilfredshet med opplegget, ifølge Trigger.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no