Profilmarkedsføring blir stadig mer etterspurt hos Publicis-byråene. F.v. byråleder i Publicis MSL, Rolf Aaneland, Head of Influencer Marketing i Publicis, Ida Tabak og Kaja Isdahl Pedersen.

Publicis MSL henter inn influenser til etterspurt avdeling

Kaja Isdahl sjekker inn i Publicis-huset som prosjektleder for profilmarkedsføring.

Publisert

Isdahl er utdannet digital markedsfører fra Kristiania, og har selv jobbet som innholdsprodusent for store merkevarer. De siste tre årene har hun bygget opp sine egne sosiale medier, hvor hun har 30 000 følgere på TikTok og 60 000 følgere på Instagram.

– Det blir spennende å jobbe med profilmarkedsføring fra den «andre siden av bordet», og jeg er sikker på at tidligere erfaring kommer til å være nyttig. Jeg vet hvor viktig det er å få profil og annonsør til å spille på lag, sier Isdahl, i en pressemelding.

– Sjelden og unik kompetanse

Byråleder i MSL, Rolf Aaneland, er glad for at Isdahl har valgt å bli en del av Publicis.

– Med Kaja på laget har vi sikret oss sjelden og unik kompetanse. Kaja har bevist at hun har en særlig nese for å fange opp trender, og har akkurat den kombinasjonen av praktisk og teoretisk ballast som vi ser etter i Publicis MSL. Jeg er sikker på at kundene våre kommer til å sette pris på kompetansen Kaja sitter på, sier Rolf Aaneland.

Isdahl blir en del av MSL, som er PR-byrået i Publicis, og inngår i teamet for profilmarkedsføring som arbeider på tvers av Publicis-byråene Kitchen, Starcom og MSL.

– Det er stas å få Kaja med på laget. Hun er oppdatert på trender, profiler og kjenner faget godt. Det unike ved gode kampanjer med profiler er at de skaper innhold som er troverdig, engasjerende og underholdende som målgruppen velger å konsumere, sier ansvarlig for profilmarkedsføring i Publicis, Ida Tabak.

En del av mediemiksen

Og legger til at etterspørselen etter profilmarkedsføring på tvers av kundene i Publicis-huset, vokser.

– Jeg er sikker på at Kaja blir en viktig bidragsyter som kommer til å finne svært gode løsninger for kundene våre.

innen profilmarkedsføring har Publicis en voksende kundeportefølje med blant andre Samsung og Landbruksbedriftene på kundelisten.

– Profilmarkedsføring har blitt en naturlig del av mediemiksen. Det stiller krav til at vi finner løsninger som gir verdi til forbruker, merkevare og profil. Hvis det ikke er på plass, så får man ikke gjennomslag. Det har Publicis vist gang på gang at de mester, og jeg gleder meg til å bidra til at vi leverer enda bedre løsninger. Det inspirerer meg, avslutter Isdahl.

Powered by Labrador CMS