Leger Uten Grenser utfordret næringslivsledere til å reflektere over årets tema under Oslo Business Forum, som var «Courageous Leadership».

Leger Uten Grenser og Publicis utfordret lederne på Oslo Business Forum

Plasserte reklame langs reiseruten til konferansen.

Publisert

Som en del av Publicis sitt Pro Bono-initiativ utfordret Leger Uten Grenser næringslivsledere til å reflektere over årets tema under Oslo Business Forum «Courageous Leadership». 

Konferansen foregikk denne uken fra 24. til 25. september.

Selv om organisasjonen ikke fikk plass på talerlisten, tok de saken i egne hender og koblet seg på konferansen likevel.

De plasserte utendørs-reklame langs reiserutene til konferansen – på Oslo S, Gardermoen og i Lillestrøm.

– Mange bedrifter snakker om å være modige. Vi ville pirke litt i hva mot egentlig innebærer. For Leger Uten Grenser handler det om å ta reelle, tøffe valg i felt. Det er lederskap, ikke bare retorikk, sier Ole Andreas Finseth, kreatør og en av initiativtakerne bak Publicis Pro Bono i en pressemelding.

Sammen med Thale Høy-Petersen, Emma Dyrkorn, Calle Bjørnquist og resten av Publicis-huset står de bak kampanjen, som de beskriver som et initiativ for å øke bevisstheten rundt hvor avgjørende samfunnsansvar er for bærekraftig utvikling.

Utendørsplasseringene, donert av JCDecaux, utfordrer deltakerne til å reflektere over hva modig lederskap betyr i praksis.

– Vi håper kampanjen kan få næringslivet til å se utover sin egen komfortsone og bidra til å redde liv der det virkelig gjelder, sier Lindis Hurum, generalsekretær i Leger Uten Grenser.

Dette er første del av et større samarbeid mellom Publicis og Leger Uten Grenser. I løpet av året vil flere deler av kampanjen lanseres, med mål om å utfordre norske merkevarer og rette seg mot næringslivet.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS