Leger Uten Grenser og Publicis utfordret lederne på Oslo Business Forum
Plasserte reklame langs reiseruten til konferansen.
Som en del av Publicis sitt Pro Bono-initiativ utfordret Leger Uten Grenser næringslivsledere til å reflektere over årets tema under Oslo Business Forum «Courageous Leadership».
Konferansen foregikk denne uken fra 24. til 25. september.
Selv om organisasjonen ikke fikk plass på talerlisten, tok de saken i egne hender og koblet seg på konferansen likevel.
De plasserte utendørs-reklame langs reiserutene til konferansen – på Oslo S, Gardermoen og i Lillestrøm.
– Mange bedrifter snakker om å være modige. Vi ville pirke litt i hva mot egentlig innebærer. For Leger Uten Grenser handler det om å ta reelle, tøffe valg i felt. Det er lederskap, ikke bare retorikk, sier Ole Andreas Finseth, kreatør og en av initiativtakerne bak Publicis Pro Bono i en pressemelding.
Sammen med Thale Høy-Petersen, Emma Dyrkorn, Calle Bjørnquist og resten av Publicis-huset står de bak kampanjen, som de beskriver som et initiativ for å øke bevisstheten rundt hvor avgjørende samfunnsansvar er for bærekraftig utvikling.
Utendørsplasseringene, donert av JCDecaux, utfordrer deltakerne til å reflektere over hva modig lederskap betyr i praksis.
– Vi håper kampanjen kan få næringslivet til å se utover sin egen komfortsone og bidra til å redde liv der det virkelig gjelder, sier Lindis Hurum, generalsekretær i Leger Uten Grenser.
Dette er første del av et større samarbeid mellom Publicis og Leger Uten Grenser. I løpet av året vil flere deler av kampanjen lanseres, med mål om å utfordre norske merkevarer og rette seg mot næringslivet.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no