Kampanjen har som mål å senke terskelen for at barn og unge skal ta kontakt med Røde Kors sin samtaletjeneste: Kors på halsen.

JCP PRAD med kampanje rettet mot unge: - Basert på reelle historier

Kampanjen har som mål å senke terskelen for at barn og unge skal ta kontakt med «Kors på halsen».

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

JCP PRAD står bak ny kampanje fra Røde Kors og Kors på halsen, opplyses det om i en pressemelding.

–En utfordring vi har er at mange unge tror de kun kan kontakte oss for å snakke om store og vanskelige problemer. Sannheten er at man kan snakke med oss om absolutt alt. Fra usikkerhet, venner, forelskelse eller om man bare trenger noen å snakke, forteller leder hos Kors på halsen, Nelli Kongshaug i meldingen.

Korona preger alles hverdag, men oppi alle regler og nedstengninger kan det være fort gjort å glemme at livet fortsetter.

– 1 av 6 ungdommer hadde ingen å snakke med før korona. Når samfunnet stenger ned får alle færre å snakke med, og dette kan oppleves vanskelig, spesielt for de unge, sier JCP PRAD-rådgiver, Lars Eia Kirkholm.

Kreatørene Øivind Kristiansen, Angelica Askvik og Helge Svendsen har jobbet med kampanjen og forteller at de ønsket å vise frem tjenesten som noe fysisk.

– Filmene er basert på reelle historier og hvordan Kors på halsen faktisk svarer barn og unge som tar kontakt. Vi ble helt blåst i bakken av hvor omtenksomme og lydhøre de er. Norge er heldige som har en slik tjeneste, spesielt nå, sier kreatørene i meldingen.

Kampanjen består av fire lengre og fire korte filmer som på hver sin måte har som mål å senke terskelen for at barn og unge skal ta kontakt med Røde Kors sin samtaletjeneste, Kors på halsen.

Det er One Big Happy Family har stått for filmproduksjonen med Susanne Falkum Løvik på regi.

Powered by Labrador CMS