Kommunikasjonsdirektør Jean Yves Gallardo i Unicef mener at TikTok kan bli en av deres viktigste kanaler i fremtiden.

Unicef vurderer å satse på TikTok og YouTube

– Det er kanaler vi vil satse på.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Unicefs kommunikasjonsdirektør Jean Yves Gallardo, ser for seg en egen TikTok- og YouTube- kanal for organisasjonen i fremtiden. Han mener TikTok kan bli en av deres viktigste kanaler for å nå frem til unge mennesker.

– Det er ikke mulig å legge en langsiktig some-strategi, fordi alt endrer seg hele tiden. Vi må tilpasse kanalvalg etter målgrupper, og hvordan algoritmene utvikler seg. Tik Tok brukes først og fremst av unge mennesker, og vi ser et stort potensial her for oss i fremtiden.

Unicef bruker Facebook hovedsaklig for å nå frem til litt eldre målgrupper, mens Instagram retter seg mot yngre mennesker. Twitter egner seg godt mot politikere, medier og beslutningstakere, og LinkedIn mot bedrifter, opplyser Gallardo.

– Vi må være der målgruppen er, og om det er på TikTok, må vi også være der. Men det er viktig med kvalitet. Vi skal ikke opprette en TikTok-konto før vi har gjort en grundig kartlegging av kompetanse, om den er intern eller ekstern. Det samme gjelder for YouTube.

Organisasjonen søker etter en ny some-ansvarlig, som skal bidra til å løfte arbeidet deres og videresatsingen på sosiale medier.

– Vi jobber med synlighet for å skape bistand, og den vi ansetter skal være med å skape synlighet og engasjement for organisasjonen.

Powered by Labrador CMS