Ole Petter Nyhaug i Opinion

Ole Petter Nyhaug fikk årets hederspris på Mediaforum

– Har gjennom en årrekke bidratt til å gjøre sine omgivelser litt klokere og litt mer åpne.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Seint torsdag kveld ble kveldens siste pris delt ut på årets Mediaforum og det var Ole Petter Nyhaug som fikk årets hederspris.

Juryen mener han har hevet kvaliteten på en hel mediebransje.

Ved standhaftig gjennom år, å opplyse, inspirere, utdanne og sette sine bransjekollegaer i stand til å bruke solid innsikt og analyse som grunnlag for sine beslutninger. I tillegg har vinneren kronisk utfordret og åpnet for nye perspektiv på nye og gamle problemstillinger. Alt via en formidlingsevne som ligger solid over snittet, skriver de i sin begrunnelse.

De skriver videre at han har evnet å formidle utvikling i forbrukertrender og forbrukeratferd på en måte som har gjort at bransjekollegaer har kunnet ta beslutninger med høyere kvalitet.

I en tid hvor vår bransje er i kontinuerlig utvikling så er det utrolig viktig å følge med og oppdatere seg faglig for å være rustet til morgendagens utfordringer.

Juryen skriver at Nyhaug fyller hederspriskriteriene godt gjennom sitt virke gjennom mange år; som rådgiver og analytiker, og som en inspirerende, utfordrende og aktuell foredragsholder for bransjen, på ulike sider av bordet. Han var aktuell i går, han er like aktuell i dag – og det er ikke vi som er trendanalytikerne, men vi tør allikevel å spå at han kommer til å være like aktuell i morgen.

Strim ble kåret til årets annonsør og årets medieselger ble Schibsteds Joachim Bro.

Powered by Labrador CMS