Medievikar bytter navn: – Navnet beskriver kjernen i hva vi driver med
– Vikarutleie er ikke lenger den største delen av vår virksomhet, sier daglig leder Marianne Thorvik.
Denne artikkelen er over to år gammel.
I 2004 ble Medievikar startet av Opplæringssenteret for visuell kommunikasjon, og har siden spesialisert seg på rekruttering til stillinger innen markedsføring, kommunikasjon og design.
Nå har bemanning- og rekrutteringsselskapet byttet navn til Mediekollega.
– Den enkle grunnen er at navnet Mediekollega beskriver kjernen i hva vi driver med. Vikarutleie er ikke lenger den største delen av vår virksomhet, vi jobber vel så mye med rekruttering. Men den viktigste årsaken er at gode kolleger bokstavelig talt er gull verdt i dagens arbeidsliv. Det gjelder å ikke tenke for snevert om kompetanse og kandidatprofil, sier daglig leder Marianne Thorvik, til deres hjemmeside.
Mediekollega har bygget seg en stor base av kandidater innen markedsføring, kommunikasjon og design, og kundene består blant annet av store og små byråer, markedsavdelinger, mediehus, forbund og organisasjoner.
Med navnebyttet ønsker selskapet å spisse profilen ytterligere, og vise tydeligere fram verdien av smidige prosesser og menneskelige hensyn i rekrutteringsbransjen.
Thorvik understreker at det er like viktig å finne ut om kandidatene passer inn i arbeidsmiljø og bedriftskultur, som å avdekke at faglig profil og erfaring matcher stillingsbeskrivelsen.
– Ulike arbeidssteder har ulikt tempo, ulik grad av innovasjon, samfunnsengasjement og ledelsesstil. En kandidat kan blomstre et sted og visne hen et annet – med akkurat den samme kompetansen i bagasjen. Vi finner mediekolleger som blomstrer der de kommer. Det er her vi skal være sterkest i bransjen, sier Thorvik.
I dag har Mediekollega fem ansatte som alle har bakgrunn fra fagene de rekrutterer til.