VG: Klæbo går likevel med Viaplay-logo på drakten
Går med på krav, men endrer ikke mening.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– For meg har det vært viktig å formidle min bekymring med tanke på troverdighet og uavhengighet ved at en innholdsaktør og rettighetsinnehaver som Viaplay også inngår en kommersiell sponsoravtale. Jeg mener det jeg har ment hele tiden i denne saken. Samtidig har jeg nå sagt ja til å eksponere Viaplay-reklamen på konkurransedrakten, sier Klæbo i en pressemelding.
Konflikten handler om bruk av en bestemt logo på drakten han går løp i. Adresseavisen avslørte nemlig at Klæbo nektet å bruke Skiforbundets nye sponsor Viaplay på drakten sist helg.
Årsaken til krangelen er at Viasat både har rettighetene til å sende skiløpene og har en komersiell avtale med Norges skiforbund. Det mente Klæbo var problematisk.