Så mye økte Storm omsetningen med i 2023
Melder om høy fart inn i 2023 også.
– Selv om fjoråret bar preg av økt usikkerhet i næringslivet, manglet det ikke på spennende kommunikasjonsutfordringer å løse sammen med våre kunder, sier Per Valebrokk, styreleder i søsterbyråene Storm Samfunn og Storm Communications, i en pressemelding.
Kommunikasjonsbyråene i Stormhuset økte den samlede omsetningen fra 33,6 til 36,6 millioner kroner i 2023. Resultat før skatt endte på 6,9 millioner kroner.
Isolert sett hadde Storm Communications et tilnærmet flatt år inntektsmessig med en omsetning på 25,6 millioner kroner i 2023 mot 26 millioner kroner i 2022.
Økte driftskostnader førte til at resultat før skatt ble på 4,4 millioner kroner, mot 5,7 millioner kroner året før.
I tråd med planene, kom veksten i 2023 i Storm Samfunn og innenfor politikk og myndighetskontakt.
Omsetningen endte på 11 millioner kroner, mot 7,6 millioner kroner i 2022. Resultat før skatt ble på 2,5 millioner kroner, mot 1,1 millioner kroner året før.
– Vi er stolte av å levere så stor vekst på både topp- og bunnlinjen. Vi har kunder som har vært med oss helt siden oppstarten av Storm Samfunn og en stadig økende kundeportefølje, sier Peter Markovski, daglig leder i Storm Samfunn.
2023 ble også ekstra begivenhetsrikt for Storm Samfunn da de tidligere partnerne Zaineb Al-Samarai og Julie Remen Midtgarden ble rekruttert som henholdsvis ny president i Norges Idrettsforbund og byråd for utdanning i Oslo kommune.
– Det er leit å miste gode kolleger, men vi er først og fremst veldig stolte over de nye rollene de har fått, sier Markovski i pressemeldingen.
Byrået har og rekruttert flere nye.
Tidligere Oslo-byrådssekretær Mansoor Hussain og tidligere Virke-leder Christine Spersrud Haug, er blant de nyankomne i Storm Samfunn.
I Storm Communications er Aurora Telle nylig rekruttert fra finanskonsernet Allianz og Andreas Nyheim fra Storebrand.
Byrået melder om en god start på 2024.
– Veksten kommer fra eksisterende kunder, tidligere kunder som vender tilbake når behovet på nytt melder seg, samt nye prestisjekunder som har valgt Storm. Blant sistnevnte opplever vi å være på radaren til de virkelig store selskapene på en måte vi ikke har vært tidligere, og det gleder oss, sier Valebrokk.
Blant de ferskeste, store virksomhetene på Storms kundeliste er Telenor, Storebrand, Entra og Sjømat Norge.
I jakten på de store virksomhetene, peker Valebrokk også på verdien av å få tilgang til det kreative miljøet til reklamebyrået Smeh. Styreleder Per Valebrokk rapporterer om en god oppstart:
– Smeh hadde sin oppstart i fjor høst og har etter kort tid landet flere sterke kunder og markert seg i markedet. Utviklingen til teamet ledet av Aleksander Hetland har overgått våre forventninger. Her rigges det for videre vekst. Det er også gledelig å se at vi har vunnet flere kunder på tvers av byråene, med en fin miks av PR og reklame.
Det er ikke avholdt generalforsamling i Storm Communications og Storm Samfunn og derfor er utbyttenivået ikke klart.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no