Maria Nakken bruker påsken i London.
Maria Nakken bruker påsken i London.

#Påskepraten

Dette er Maria Nakkens lesetips for påsken

– En deilig skildring av tenåringsliv i LA. Før alt snur …

Publisert Sist oppdatert

I Påskepraten stiller KOM24 noen spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om hva de skal gjøre denne påsken, hva de vil anbefale andre å kose seg med denne påsken og hva som er det morsomste de har opplevd på jobben.

I dag er det Maria Nakken, partner i Sannum & Bergestuen, som svarer i påskepraten.

– Hva skal du gjøre denne påsken?

– I år har vi gått for en skikkelig bypåske. Først London. Deretter Oslo. Det gledes.

– Hvilke serier vil du anbefale andre å se på i påsken?

– Oi, her henger jeg etter. Øverst på min egen liste står sesong 3 av White Lotus. Den har jeg ikke begynt på. Også har det jo kommet ny sesong av Handmaids Tale, så den serien må jeg kanskje gjenoppta. 

Men er ikke påsken egentlig tida for krim i bokform? Jeg leser Skår av American Psycho-forfatter Bret Easton Ellis akkurat nå, så der er jeg i så fall helt på merket. En deilig skildring av tenåringsliv i LA. Før alt snur …

– Hva synes du er det beste med påsken?

– Det beste med påsken er vel at det er selve forsmaken på tida vi nå går inn i. Vår, sol og store glis over hele byen. Elsker det!

Og påskegodt! Ofc. 

– Hva er det morsomste du har opplevd på jobb?

– Jeg ler med kolleger og kunder hver eneste dag. Helt sant! Men om jeg skal trekke fram noen høydepunkter må det være de gangene vi kommer oss ut av Oslo. Møter folk, opplever lokalt engasjement, ser politikk i praksis i distriktene, fra Ryfylke i Vest til Vesterålen i Nord. 

I høst ledet kollega Eva Sannum og jeg en stor energikonferanse i Suldal. Det ble en road trip i Thelma og Louise-style over fjellet, og da kom vi tilbake med både visdom og inspirasjon. Ønsker meg flere kunder i distriktene.

– Hvordan vil du karakterisere kommunikasjonsåret så langt?

– Litt som ellers. Det har vært eksempler på både gode og dårlige medieopptredener. Hoppsjef Aalbu kom godt ut av hoppskandalen med et ærlig og direkte språk syns jeg. Også er det jo unektelig kommunikasjonen fra verdens mektigste som er mest interessant akkurat nå. Hvor begynner man?

– Hva opplever du at folk i bransjen snakker mye om, og er det noe du mener fortjener mer oppmerksomhet?

– Mange snakker om krevende tider. Det skjønner jeg. Men vi bør snakke mer om hvordan vi sammen kan løfte det faglige nivået i bransjen. For å øke legitimiteten til et håndverk som kommer til å bli enda viktigere strategisk i alle virksomheter fremover.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS