Med Slettvoll på kundelisten kan Molo&Co se tilbake på et godt første driftsår. Oscar Michaelsen, partner i Molo&Co, opplever at behovene i markedsavdelingene er i endring og at flere i større grad søker å jobbe på nye måter.

Slettvoll velger Molo & Co

– Viktig at vi har en solid plattform når vi nå tar steget videre ut i Europa, forteller Head of Brand, Liv Norun Moe.

Publisert

Sammen med Slettvoll, skal Molo & Co spisse posisjonen til merkevaren og styrke merkevaren for å konkurrere i det internasjonale markedet.

Blant leveransene er en revidering av den strategiske plattformen og utviklingen av et nytt kommunikasjonskonsept.

– Vi har allerede åpnet to showroom i Spania. Vi så det som et naturlig sted å ekspandere ut av Skandinavia, ettersom vi allerede har jobbet med flere prosjekter der nede. Etableringen i det spanske markedet har også gitt oss muligheten til å etablere oss i nye markeder på en litt annerledes måte. Med show room uten faste åpningstider, men med muligheten av å booke tid med interiørkonsulenter enten i våre lokaler eller hjemme hos kunden, sier Head of Brand, Liv Norum Moe.

Molo & Co har tidligere jobbet med mange norske merkevarer med ambisjoner om å etablere seg eller vokse i internasjonale markeder, både innen mote, sport og møbler.

– Slettvoll er i en særstilling og har gjort seg godt bemerket både i det svenske og danske markedet. Det siste er sjelden kost for en norsk merkevare – å få et fotfeste i det danske markedet, fortsetter Michaelsen. 

Konkurransen blir stadig større jo lenger nedover kontinentet man beveger seg, og dette gjør det naturlig for selskapet å evaluere strategiene sine. Moe forklarer at de nå fokuserer på å spisse posisjonen sin og forbedre kommunikasjonen med målgruppen.

– Når vi nå ønsket å knytte til oss en strategisk og kreativ partner, var vi opptatt av å velge et miljø med erfaring fra å ta norske merkevarer ut i et internasjonalt marked, og som kan jobbe smart og smalt sammen med oss, sier Moe.

– Jeg ser virkelig fram til arbeidet med en merkevare som Slettvoll sammen med en særdeles fin og dedikert gjeng. Vi er allerede godt i gang med å revidere den strategiske plattformen og hvordan den kan tas ut i kommunikasjonen, avslutter Michaelsen.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS