Passion sto bak Northug-stunt
Med Northugs oppsiktsvekkende startnummer-stunt under NM i Gåsbu har Passion Marketing Agency og Burger King demonstrert hva fryktløs sponsoraktivering betyr, mener de selv.
Stuntet har allerede markert seg i idrett- og sponsorverden og skapt overskrifter i nasjonal presse.
117 utøvere stilte til start med «Kæm e kongen?» på startnummeret, før Northug som siste løper besvarte spørsmålet - «Æ e kongen».
– Vi er enkelt sagt stolte over samarbeidet med Burger King og den aktiveringen vi gjør med dem på Northug-samarbeidet. Med en kunde som ønsker å være fryktløs og et sponsorobjekt som ingen tviler på at er det, har vi fått lov til å gjøre mye moro så langt. Og vi er så vidt begynt. Her skal det lages flere stunt og engasjeres mer framover, sier daglig leder i Passion, Vegard Arntsen.
Denne typen samarbeid viser at et sponsorat ikke bare handler om synlighet, men om å styrke og utvikle merkevaren gjennom kreativitet, skriver de i en pressemelding.
Stuntet er en del av en langsiktig strategi som balanserer Northugs personlige merkevare med Burger Kings profil som en dristig og kreativ aktør.
– Det er skikkelig Northug-feber i monitor, og det er kun positiv oppmerksomhet å spore rundt sponsoratet. Dette viser hvor viktig det er å tenke helhetlig merkevarebygging - det har vi fått til sammen med Passion, sier Stein Leidland, markedssjef i Burger King Norge.
Passion Marketing Agency er Sponsor Insights nye aktiveringsbyrå, og spesialiserer seg blant annet på å skape verdi gjennom innovative sponsoraktiveringer.
Stuntet med Northug er en del av kampanjen deres, «Veien til VM», som gikk live tidligere i januar.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no