
Går viralt på TikTok: – Dette er 10/10 markedsføring!
En reklamevideo for Thon Hotel har gått viralt – nå vil folk fra hele verden sjekke inn hos TikTok-stjerna Yvonne Haagensen i Ålesund!
Thon Hotels går viralt på TikTok med en video som i skrivende stund har nærmere 6,5 millioner visninger.
@thonhotels Yvonne er tilbake, og denne gangen på engelsk! #thonhotels #ålesund🇳🇴 #norway #tiktoknorge #traveltiktok ♬ original sound - Thon Hotels
I klippet tar hotellkjeden i bruk humor for å vise frem tjenestene og tilbudene sine, og responsen har ikke latt vente på seg.
Seerne møter Yvonne Haagensen (58), en av de ansatte ved Thon Hotel Ålesund, som på en engasjerende måte presenterer hotellets tilbud. Kommentarfeltene fylles av brukere som ønsker å hilse på Haagensen og booke rom på hotellet.
– Det er utrolig gøy at videoen med Yvonne har nådd så mange og skapt et enormt engasjement på TikTok! Det renner fortsatt inn med kommentarer fra folk som sier de vil hilse på Yvonne og bo på Thon Hotel Ålesund, sier Sara Ismar, ansvarlig for sosiale medier i Thon Hotels.
Hun forteller at en viktig del av hotellkjedens strategi i sosiale medier er å lage ekte og underholdende innhold med de ansatte.
– Det er klart det er stas å lese kommentarer som «this is 10/10 marketing». Da har vi gjort noe riktig – og det motiverer oss til å fortsette, sier hun.
58 år gammel TikTok-stjerne
Haagensen, som nå omtales som en TikTok-stjerne, stortrives med oppmerksomheten.
– Jeg har alltid hatt et eksponeringsbehov, så det er veldig stas å kunne få skinne nå. Jeg elsker det!, sier Haagensen til Sunnmørsposten.
Hun har også en egen TikTok-konto, hvor hun går under navnet «Tante Y». Det var tantebarna som overtalte henne til å starte kanalen i julen, og sønnen hennes filmer ofte innholdet.
Interessen for videoen har også spredd seg langt utover Norges grenser.
– De fleste kommentarene er fra folk i utlandet som sier at Norge nå er på bucketlista deres, forteller Haagensen.
TikTok-trenden fortsetter
Thon Hotels er ikke alene om å oppleve TikTok-suksess. Tidligere har kjøpesenteret CC Strandtorget i Lillehammer fått stor oppmerksomhet med en viral video der senterlederen brukte Gen Z-slang han knapt forsto.
Også Stavanger Aftenblad har kastet seg på trenden med en humoristisk video om sin egen arbeidsplass.
Flere tradisjonelle aktører bruker nå TikTok for å engasjere yngre målgrupper, ofte med humor og personlige historier.
Trenden viser hvordan plattformen har blitt en viktig kanal for merkevarer som ønsker å nå ut til nye målgrupper på en mer uformell måte.
Og for Haagensen og Thon Hotels stopper det ikke her.
– Nå er monsteret løst, og det kommer mye mer!, avslutter hun overfor Sunnmørsposten og hinter til flere videoer fremover.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no