Nå er Narify på lufta: – Tatt lengre tid og kostet mer enn vi trodde
Flere bedrifter har allerede tatt i bruk plattformen, ifølge Kjetil Hundhammer.
– Jeg kommer fra corporate-verden selv. Og jeg har flere ganger sett at når du slipper løs ti, 30 eller 100 ansatte på LinkedIn, er det fort gjort å miste «kontroll», sier Kjetil Hundhammer.
Han er grunnlegger av byrået Hubify, som nå står bak satsingen Narify. En plattform som skal hjelpe bedrifter med å bli bedre på LinkedIn.
– Det skal bli enklere å lage felles kjøreregler og en felles forståelse for ambassadørrollen man har for sin bedrift eller sitt selskap på LinkedIn. I tillegg skal Narify bidra med noe som vi synes er viktig, nemlig å få mer faglig innhold på plattformen, sier Hundhammer.
Kunder i ulike bransjer
Han sier at de allerede har fått flere store kunder med på laget, men vil ikke nevne navn på nåværende tidspunkt.
På spørsmål om hvilke bransjer de opererer i, svarer han alt fra konsulentbransjen til energi, juridiske aktører, offentlig sektor, software og bilbransjen.
– Jeg tror vi har truffet en nerve. Mange har lyst til å bli bedre på og jobbe mer målrettet LinkedIn over tid, men vet ikke helt hvordan, sier han.
Og selv om prosessen før lansering har vært noe turbulent, har Hundhammer stor tro på at Narify vil bli et viktig hjelpemiddel for mange framover.
Han sier at han selv er daglig leder fram til de er etablert og skalering er fullført.
– Vi har jobbet knallhardt. Og det har tatt litt lengre tid og kostet mer enn vi trodde. Men vi har store ambisjoner framover om hvordan vi skal videreutvikle dette.
Holder seg oppdatert
For å kunne tilby analyser, statistikk, teamoversikt, KI-støtte, innholdsplanlegging og andre ting, setter de også i gang med et eget akademi.
Formålet her er å holde brukerne oppdatert på nye trender og endringer på LinkedIn.
– Det er derfor vi samarbeider med typer som Richard van der Blom og Martijn Holtes, som er LinkedIn-ekspert. Gjennom akademiet får man tilgang til ukentlige analyser og oppdateringer, sånn at man hele tiden vet hva som skjer.
Hundhammer sier at de allerede samarbeider med partnere i Malmö og Stockholm, i tillegg til at de har partnere i Oslo, Trondheim, Bergen og Stavanger.
Samme dag som KOM24 ringer skal han også i et møte med Romanias største employer branding-byrå, som er midt i kjernen av det plattformen er laget for, i tillegg til storytelling og inbound marketing.
– Employer branding er en veldig viktig del av Narify. Det er mye mer troverdig når det kommer fra enkeltpersoner som jobber i et selskap, og den biten skal bli enklere nå.
I november vil de også presentere en ny salgssjef for Norge og Norden.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no