Silje Edvardsen er ny prosjektleder i det som blir Nettraketts fjerde avdeling.

Nettrakett utvider med ny avdeling for andre gang i år

Åpner sin fjerde avdeling.

Publisert

I januar skrev KOM24 om det nordnorske byrået Nettrakett, som åpnet sin tredje avdeling i Lofoten. Allerede 1. februar åpnet de sin fjerde avdelingen i Bodø, og til å lede satsingen har fullservice byrået hentet inn Silje Edvardsen som prosjektleder.

– Jeg har gledet meg skikkelig til å komme i gang, forteller hun til KOM24.

For tiden tar Edvardsen en bachelor i Digital Markedsføring og ledelse, i kombinasjon med mammapermisjon. Fram til måned vil hun være på hjemmekontor, før hun deretter flytter inn i det som blir Nettraketts lokaler i Dreyfushammeren i Bodø.

– Det er mye som skjer på en gang – men det er akkurat slik jeg liker å ha det. Jeg har alltid trivdes best når det skjer mye, så blandingen av studier, mammapermisjon og ny jobb – er perfekt for meg.

Lagde søknadsvideo

Nettrakett er tilstede i Tromsø, Sortland, Lofoten og Bodø. Sistnevnte er altså den siste satsingen fra byrået.

Edvardsen var ikke på utkikk etter jobb, men da hun ved en tilfeldighet kom over rekrutteringsvideoen til Nettrakett på LinkedIn, føltes det riktig.

Nettrakett har tidligere laget flere rekrutteringsvideoer, og byråleder Ivar Tjønsø har vært åpen om deres ønske om å lokke tilbake, eller holde på kompetansen i nord. I den siste kampanjen – som så langt har resultert i to nye avdelinger – stilte byrået kun ett krav til søkerne, i tillegg til faglige kvalifikasjoner. Og det var at de kunne bo hvor som helst, så lenge det var et sted i Nord-Norge.

Hun lot seg inspirere av Nettraketts rekrutteringsvideo da hun søkte stillingen som prosjektleder, og i stedet for å lage en tradisjonell søknad, lagde hun en søknadsvideo.

Stor tro på Bodø-satsingen

Edvardsen har en variert bakgrunn og har blant annet en fortid som frisør. Hun har vært med på etableringen av Cutters med to salonger i Nord-Norge, og har i tillegg erfaring med sosiale medier for flere bedrifter, samt influenser marketing.

Med hennes bakgrunn synes hun Nettrakett ble et fint kompromiss ettersom byrået leverer innen strategi, webutvikling, design og operativ markedsføring.

Så langt er hun avdelingens eneste prosjektleder, men det skremmer henne ikke.

– Den neste tiden blir hektisk og spennende, og det er klart jeg er spent, men jeg har en veldig gode følelse. Jeg ser fram til å flytte inn i nye lokaler, og selv om det i første omgang bare er meg der, har vi en ambisjon om å vokse også i Bodø, i takt med oppdrag, og levere på alle områder.

Allerede har flere potensielle kunder meldt interessere for Nettraketts fjerne avdeling.

– Interessen merket vi allerede før vi åpnet opp, og det gir meg stor tro på at det er plass til oss i Bodø. Da jeg landet på en karriere innen markedsføring var min første tanke at det kunne bli tungt i Nord-Norge, men det tok ikke langt tid før jeg skjønte at man aldri får tid til å kjede seg. Og det er første måned et bevis på – for det har gått over all forventning med masse spennende folk og nye prosjekter på blokka.

Powered by Labrador CMS