– I fjor visste vi ikke helt hvordan det ville bli grunnet pandemien, så vi måtte kaste oss rundt, forteller TRY-sjef Sindre Beyer.

I år vil TRY ha en tydeligere tilstedeværelse under Arendalsuka

Sindre Beyer og TRY stiller med nærmere 40 personer i Arendal til uken. Dette gjør de andre byråene.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Uke 33 nærmer seg og førstkommende mandag blåses Arendalsuka i gang. Hvert år huser byen rundt 1000 arrangementer og 200 stands fyller Arendal sentrum fra mandag til fredag.

Managing partner i CC, Kaia Tetlie.

I Corporate Communications (CC), er det mye som skal falle på plass, og partner Kaia Tetlie forteller at de har en fri og fleksibel modell.

– Det vil si at det er litt opp til hver enkelt hos oss om det er relevant for dem å være der, med tanke på kunder, oppdrag og om de faktisk har tid. Men vi er en stor del av CC som skal nedover, sier Tetlie til KOM24.

Hun tipper at to tredjedeler av byrået på et tidspunkt vil være innom Arendalsuka.

– Men det er klart det varierer hvor lenge folk blir værende, det må passe inn i deres tidsskjema. Av oss partnere, tror jeg en tredjedel av oss vil være til stede gjennom hele uken.

Tetlie er en av partnerne som får med seg hele uken.

– Men skjer det noe andre steder, som møter i Oslo, så er vi fleksible og endrer planene underveis.

Nytt i år

I år gjør CC noe de aldri har gjort tidligere.

– Torsdag har vi leid MS «Brim» hvor vi skal arrangere Arendalsukas første Nord-Norge-dag noensinne. Vi har aldri slått på stortromma på denne måten før, og har også en rekke andre oppdrag i Arendal.

Sammen med Samfunnsløftet fra SpareBank 1 Nord-Norge, Heia Nord-Norge, Energi i Nord, Aker Horizons, Torghatten, Hurtigruten og GreenH skal CC gjøre landsdelen mer synlig under arrangementet om bord.

Tetlie mener vi må tilbake til 2019 for å sammenligne forventninger til årets Arendalsuka.

– I fjor var det fortsatt noe usikkerhet rundt arrangementet og pandemien, så vi bruker 2019 som et referanseår. For vår del skiller dette året seg ut ved at vi leier MS «Brim», og at vi ser at næringslivet virkelig har kommet på banen i Arendal.

CC jobber tett med næringslivet og Tetlie mener de har sett en stor endring de siste fem-seks årene.

– Det tyder på at enda flere innser at Arendalsuka er en svært viktig arena, og en god møteplass på tvers av politikk, interesseorganisasjoner og næringsliv. Og sist jeg sjekket programmet var det rekordmange arrangementer som dekker en vanvittig stor bredde. Vi ser nå at alle temaer blir satt på agendaen i Arendalsuka. Ikke minst er det gøy, interessant og en knallstart på høsten!

CC har leid to hus, og i tradisjon seiler en kollega båten sin ned til sørlandsbyen som vil huse flere kolleger i løpet av uken.

Preger resten av året

TRY ser også fram mot Arendalsuka, og i år vil de stille med en gjeng nærmere 40 personer.

– Det er en stor og viktig hendelse og vi er der for å følge med på hva som skjer, sier TRY Råd-sjef Sindre Beyer, til KOM24.

Av de som reiser ned fra TRY jobber flere med prosjekter og kunder i Arendal, og TRY-huset har også en egen redaksjon til stede som blant annet jobber med innhold for kunder under Arendalsuka.

Årets arrangement blir annerledes enn i fjor, forteller Beyer.

– I fjor visste vi ikke helt hvordan det ville bli grunnet pandemien, så vi måtte kaste oss rundt. Den største forskjellen i år er at vi vil ha en mye tydeligere tilstedeværelse.

TRY har et samarbeid med Madam Reiersen hvor deres arrangementer skal holdes, samt flere arrangementer de har ansvaret for.

Hill+Knowlton

– Arendalsuka er en viktig arena, og de temaene som preger Arendalsuka, preger også resten av året. I år kommer vi til å høre mye om det grønne skiftet, klimakrisen, flere energispørsmål og cyber sikkerhet er blant temaene som vil dominere. Dette er en stor festival for de politiske nerdene.

Også Hill+Knowlton reiser nedover med en stor gjeng og skal arrangere et titalls kundearrangementer på Madam Reiertsen.

– Arendalsuka er en tumleplass for politikk og et mangfold av meninger. En arena med mange muligheter for synlighet og profilering mot viktige målgrupper, samt faglig påfyll. Arendalsuka er også en gyllen mulighet til å bygge relasjoner og knytte nye kontakter, sier Peter Gitmark, leder for samfunnsavdelingen i Hill+Knowlton Norge.

Powered by Labrador CMS