11:11 sin første jobb er på lufta. Denne er for Morgenlevering og går over hele Østlandet de neste dagene.

11:11 debuterer med kampanje for Morgenlevering

Kort tid etter at 11:11 åpnet dørene i august, kunne det ferske byrået annonsere sin første kunde, Morgenlevering. Nå er byrået ute med sin første kampanje – som gir et innblikk i folks kameraruller.

Publisert

Kampanjen bygger på en nøkkelinnsikt fra dybdeintervjuer med brukere av Morgenlevering: De som sender en Morgenlevering, gleder seg til å få bilde fra mottakeren som viser at de har mottatt gaven.

– Denne innsikten ble grunnlaget for ideen, som handler om hvordan en Morgenlevering føles gjennom mottakerens øyne – eller rettere sagt, kamerarull, sier Marius Schafferer, markedssjef i Morgenlevering, i en pressemelding.

Kampanjen er nå ute på Østlandet og får folk til å reflektere over de personlige historiene skjult i kamerarullen.

– Kamerarullen er som en moderne tidslinje, et øyeblikksbilde av det giveren har skapt for mottakeren. Den er full av personlighet og viser hvem vi er, hva vi finner humoristisk, og hva som rører oss, forklarer Casper Evensen, kreatør i 11:11.

Tatt med iPhone – av modellene selv

Tatt med iPhone – av modellene selv.

For å sikre kampanjens autentisitet er alle bilder tatt med iPhone, mange av dem av modellene selv.

– Det handler om å holde det ekte. Bilder tatt av modellene selv gir en umiddelbarhet og nærhet som forsterker kampanjens budskap, sier daglig leder i 11:11, Espen Haugen.

Produksjonen er gjort av Michael Ray VC Angeles og Christian Bastiansen fra Also Known As.

Får godt betalt hvis ideen virker

Både konsept og idé har blitt utviklet i tett samarbeid med Morgenleverings egne kreative ressurser.

– Vi merker interesse fra ambisiøse brands som vil ha en ny måte å jobbe på. En stor del av forklaringen på denne interessen er et målrettet fokus på idé. Men moderne ideer utvikles ikke i et vakuum – de utvikles over tid, sammen med kundene våre. Brands' interne kompetanse og kapasitet er høyere enn noen gang, noe denne ideen viser i praksis, sier Marcus Hassel, kreatør i 11:11.

Avtalen mellom Morgenlevering og 11:11 innebærer at en del av byråets avlønning er resultatbasert.

– Vi mener at gode ideer er god business, og dette gjenspeiles i avtalene vår. Som bransje bør vi tenke mer på outcome en output. Hvor lang tid som er brukt på å utvikle noe er irrelevant. Derfor er avtalen vår med Morgenlevering basert på at vi gjør det bra, når de gjør det bra, avslutter kommersiell direktør i 11:11, Jon Axel Nævestad.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS