Christine og Alexander skal lede SoMe-arbeidet i Group M Nexus

– Vi mener at det er to områder som betyr like mye

Publisert

– Vi samler alle sosiale medie-ressursene i GroupM Nexus som en del av vår strategiske posisjonering for å bli den ledende performance organisasjonen i Norden.

Det sier Christine Engh Hansen til KOM24.

Sammen med Alexander Hermansen skal hun nå lede SoMe-avdelingen til nye Group M Nexus.

450 ansatte

GroupM Nexus er ansvarlig for implementering av annonsestrategier for lokale og globale merkevarer, og skal være en spesialist-hub for byråene Mediacom, Mindshare og Wavemaker.

Avdelingen består av over 450 spesialister i Norden og 80 av dem er norske.

Hermansen er tidligere head of social & content i Wavemaker mens Hansen kommer fra stillingen som fagleder sosiale medier i Mindshare.

– Tiden min i Mindshare har vært fantastisk. Jeg er utrolig takknemlig for alt jeg har lært, og er spesielt takknemlig for at jeg fikk lov til å utvikle meg som team- og fagleder for sosiale medier i løpet av de siste årene, sier hun.

Hermansen trekker fram at han er takknemlig for alt han har lært, alle utfordringene og alle de bra menneskene han har hatt rundt seg.

– Jeg føler ikke tiden er helt over i Wavemaker selv om jeg går over som Head of Social i GroupM Nexus. Vi skal fortsatt jobbe tett med alle byråene og kundene i gruppen. Det nye kapittelet, nå i GroupM Nexus, er i gang og jeg gleder meg til fortsettelsen, sier han.

Jobb-byttene kommer som følge av konsolideringen av alle sosiale medier-avdelingene hos Mindshare, MediaCom og Wavemaker som nå er samlet i GroupM Nexus.

– To områder som betyr like mye

Hermansen har rollen som «Head of Social» og har det overordnede produkt- og leveranseansvaret for teamet. I tillegg den øverste ansvarlige for den faglige utviklingen.

– Mens jeg har rollen som «Head of Operations», og har det overordnede ansvaret for å håndtere og tilrettelegge for teamets behov og forventninger. Jeg er i tillegg ansvarlig for å lede teamet, sier Hansen til KOM24.

De har fordelt lederansvaret på fag og folk.

– I GroupM Nexus deler vi opp lederansvaret slik, fordi vi mener at det er to områder som betyr like mye, og som derfor fortjener like mye oppmerksomhet, sier hun.

Først og fremst er deres jobb er å få kundene deres til å skinne på sosiale medier, men så klart skal GroupM Nexus være synlige i sosiale medier.

– Hvilke kanaler er viktigst for dere?

– Sosiale medier endrer seg hele tiden og vi skal være helt i front når det kommer til å anbefale de viktigste kanalene til annonsørene basert på innsikt lokalt, nordisk, samt kompetansen som sitter i teamet og ved hjelp av partnerne i de ulike Sosiale medie-husene, sier hun.





Powered by Labrador CMS