TRY-huset søker etter trend-overvåkere som kan plukke opp nye trender og innsikt.

Derfor ansetter TRY-huset egne TikTok-overvåkere

– Vi ser hele tiden etter nye muligheter for å holde oss oppdatert, og dette er en investering vi ønsker å teste ut.

Publisert

– Vi ser at TikTok er en kanal som stadig blir mer aktuell i mediemiksen og for organisk tilstedeværelse, sier daglig leder i TRY Opt, Gunnar Stensaker til KOM24.

Nylig la TRY-huset ut en stillingsutlysning som trend-overvåker på TikTok.

– I første omgang ser vi for oss en håndfull overvåkere fordelt i hele landet.

Stort potensial

Ønsket aldersgruppe er de mellom 18 og 25 år.

– Det er en plattform som i svært stor grad er algoritmestyrt, og mer krevende å få oversikt over enn andre sosiale medier med mindre man er i aldersgruppen selv. Vi har mange på huset som bruker TikTok, men vi ønsker en enda større bredde for å plukke opp trender og innsikt som vil bidra i arbeidet vårt.

– Også synes vi det er fint å knytte oss til studenter, legger Stensaker til.

Ideen om overvåkere har vært på blokka siden i fjor høst.

– Vi ser hele tiden etter nye muligheter for å holde oss oppdatert, og dette er en investering vi ønsker å teste ut. Også gjenstår det å se hvor mye merverdi dette gir oss.

– TRY har et godt samarbeid med TikTok i dag, og sitter på mye god innsikt. Samtidig ser vi et stort potensial i en direkte link til flere i målgruppen som er superbrukere av plattformen, noe mange studenter er. Jeg ser på meg selv som ganske dreven bruker av sosiale medier, men jeg blir nok aldri en ekspertrådgiver på TikTok – selv om jeg bruker kanalen ganske mye.

– Vi ser at TikTok er en kanal som stadig blir mer aktuell i mediemiksen, sier Stensaker.

Må være med på utviklingen

Stensaker mener det handler om å ikke sove i timen.

– Sosiale medier utvikler seg hele tiden – og denne utviklingen må man være med på.

Det er viktig for TRY å være innovative, og dette er en del av satsingen deres for å kunne tilby alle tjenester.

Responsen har vært god på den korte tiden utlysningen har vært ute.

– Etter en uke har vi fått over 50 søknader, så dette virker lovende. I første omgang ser vi for oss at trend-overvåkerne gjør dette som en del av hverdagen – så får vi se hvordan dette utvikler seg på sikt, og om dette blir faste stillinger.


Powered by Labrador CMS