Donerer 5 kr per solgte rosa burger til Rosa sløyfe
7-Eleven inngår nytt samarbeid med Kreftforeningen, hvorav kjedens første kampanje i årshjulet går til støtte for Rosa sløyfe-aksjonen.
– I oktober skal vi i 7-Eleven farge hele stasjon- og bybildet rosa i årets fineste kampanje. Med 114 butikker spredt over hele landet, har vi en fantastisk mulighet til å bidra og spre det viktige budskapet om Rosa sløyfe-aksjonen.
Det sier Helene Thomsgård, brand manager for 7-Eleven i Reitan Convenience Norway, i en pressemelding.
Rosa sløyfe er en internasjonal folkebevegelse som markeres årlig over hele verden i oktober. I Norge er det Brystkreftforeningen og Kreftforeningen som står bak aksjonen.
Hvert år blir 4000 kvinner i Norge diagnostisert med brystkreft og i dag er det omkring 59.000 personer som har blitt friske av eller lever med brystkreft i Norge.
Dette er den vanligste kreftformen for kvinner, og til tross for at stadig flere nordmenn overlever brystkreft takket være livsviktig forskning og kunnskapsdeling, mister rundt 600 mennesker livet til sykdommen årlig.
– Vi i Kreftforeningen er veldig stolte og spente på samarbeidet med 7-Eleven. Dette er en aktør som når bredt ut til en spennende målgruppe, og vi har stor tro på at de vil engasjere både kunder og ansatte med budskapet, samtidig som de vil donere penger til livsviktig kreftforskning, sier Bjørn Einar Romøren, partneransvarlig i Kreftforeningen.
– Allerede i oktober starter kampanjen på deres sunnere burgeralternativer med fisk og hvitt kjøtt, nå kledd i rosa for vår, og Brystkreftforeningen sin, Rosa sløyfe-aksjon, fortsetter Romøren.
Inntektene til aksjonen går til forskning som fører til tidligere oppdagelse, bedre diagnostisering og mer målrettet behandling av brystkreft. Forskning som bidrar til at flere kan overleve og få livet raskere tilbake etter sykdommen.
Dette er den første av flere kampanjer under 7-Eleven sitt nye partnerskap med Kreftforeningen, hvor partene vil belyse ulike saker til inntekt for kreftforskning det kommende året.
– Vi er utrolig stolte over samarbeidet med Kreftforeningen og gleder oss til å bruke våre utsalgssteder, kanaler og store kampanjeflater til å belyse flere viktige temaer i tiden fremover, avslutter Thomsgård.