Starter mediebyrå med nytt nettsidekonsept
Tidligere avisredaktør Sveinung W. Jensen og webdesigner Roger Henriksen starter mediebyrået Muskat.
Duoen blir først i Norge med å levere komplette nettsider til fast månedspris.
Det skriver de i en pressemelding.
Utfordrer tradisjonelle løsninger
– Mange bedrifter sliter med å holde nettsiden levende og relevant. Vi tilbyr en abonnementsløsning som sikrer at innhold og design på nettsiden alltid er oppdatert. I tillegg tar vi hånd om sosiale medier og digital markedsføring for kundene, sier Jensen i pressemeldingen.
– Vi utfordrer tradisjonelle løsninger ved å tilby nettsider uten etableringskostnad. Ved å levere skreddersydde nettsider til en fast månedspris, får kundene full forutsigbarhet på kostnadene. Alt du trenger til en nettside – design, innholdsproduksjon og vedlikehold – er inkludert i månedsprisen, legger Henriksen til.
Muskat-gründerne er en del av samme kontorfellesskap på brygga i Farsund, og har samarbeidet tett siden 2019 gjennom sine selskaper Havdur Design og Tellus Kommunikasjon.
Blant annet har de sammen levert komplette nettsider til lokale bedrifter som Farmar, Øgrey, Lista Bygg, Gjenvinning Sør-Vest og Hansen Renovasjon.
Flere nye kunder allerede
Nå satser de nasjonalt. Muskats målgruppe er små og mellomstore bedrifter over hele landet som ønsker en profesjonell nettside til en overkommelig pris.
– Vi har stor tro på modellen vår, og har så langt bare fått gode tilbakemeldinger. Allerede før lansering av egen nettside, måtte vi kaste oss rundt og hjelpe tre bedrifter som ønsket nye nettsider til fast månedspris, forteller Jensen.
Muskats egen nettside er en viktig del av konseptet. Der har de en priskalkulator hvor kunden selv kan velge akkurat de innholdsmodulene som passer sin bedrifts behov – samtidig som man har full oversikt over den totale månedsprisen.
– Vi ønsker å gjøre det enkelt, forutsigbart og kostnadseffektivt for bedrifter å få seg en ny, proff og levende nettside, sier Henriksen.
Med 20 års erfaring innen grafisk design og webutvikling, har 46-åringen ansvar for design og tekniske løsninger i Muskat. Han har tidligere bistått flere kjente merkevarer som Mercedes Benz og Fargerike.
– Vi har en klar plan
Hans 53-årige partner i Muskat vil styre byråets innholdsproduksjon og strategiske rådgivning. Jensen er utdannet økonom, og har jobbet i pressen i over 30 år.
Fra 2009 til 2018 var han ansvarlig redaktør og daglig leder i Lister (tidligere Farsunds Avis). Før dette jobbet han 11 år i Aftenpostens økonomiredaksjon som avdelingsleder, nyhetssjef og journalist. Han har også vært politisk reporter i Dagbladet.
I 2019 hoppet han over til kommunikasjonsbransjen og startet Tellus Kommunikasjon, som har små og store kunder i alle bransjer – de fleste vest i Agder.
Ambisjonene for det nye byrået er klare:
– Målet er over 100 kunder og fem ansatte innen tre år. Vi har en klar plan for hvordan vi skal lykkes. Så får vi se om den slår til, sier Jensen.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no