Marianne Massaiu, Head of Audio og Video i GroupM og Ann Jack, direktør for GroupM Nexus Media Solutions.
Foto: GroupM
GroupM lanserer ny TV-løsning
TV har lenge vært kongen i medielandskapet, men den digitale tidsalderen har
tvunget den gamle kjempen til å tilpasse seg.
GroupM, WPPs mediebyrånettverk, har allerede lansert Advanced TV (ATV) i 20 markeder, og nå står Norge for tur.
– Advanced TV er ikke en erstatning for lineær TV, men et verdifullt supplement som gir annonsører nye og spennende muligheter, sier Ann Jack, direktør for GroupM Nexus Media Solutions, i en pressemelding.
ATV skal gjøre det mulig å skape mer engasjerende, målrettede og effektive TV-annonser som leverer resultater.
– TV-landskapet i Norden og Norge er komplekst og i utvikling. Mange annonsører søker assistanse for å navigere i det, og Advanced TV tilbyr en løsning, fortsetter Jack.
Marianne Massaiu, Head of Audio og Video i GroupM, kaller løsningen for en revolusjon innen målretter reklame.
– Dette vil ikke bare forbedre effektiviteten i annonseringen, men også berike seeropplevelsen ved å tilby mer relevant innhold.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no
Fordelene med Advanced TV, ifølge GroupM:
- Datadrevet målgruppeinnsikt: Advanced TV gir mulighet til å nå spesifikke målgrupper basert på demografi, interesser, livsfase og mer.
- Geo-first audience approach: Annonsører kan målrette annonser basert på lokasjon og husholdning, ikke individer.
- Premium CTV: Advanced TV gir eksklusiv tilgang til innhold produsert for TV og langformatinnhold.
- Dekning- og frekvensstyring: Annonsører kan optimalisere kampanjer på tvers av kanaler for maksimal effekt. Dette gjør det mulig å enkelt målrette og nå spesifikke målgrupper på tvers av alle TV-formater.
- Cookieless løsning: Advanced TV bruker fremtidssikret og brand safe teknologi som ikke er avhengig av cookies.
- Gjør TV mer tilgjengelig: Advanced TV senker terskelen for annonsører med begrensede budsjetter.
- Effektiv målretting: Advanced TV unngår sløsing ved å nå de mest relevante målgruppene.
- Økt avkastning: Annonsører får mer ut av TV-investeringene med målbar og effektiv reklame.