Jørgen Mo går fra Aftenposten til Elg
Jørgen Mo er ansatt som fagansvarlig for video i Elg.
Det kommer fram i en pressemelding.
De siste seks årene har Jørgen Mo jobbet som fagansvarlig for sosiale medier i Aftenposten. Han har blant annet vært medansvarlig for å utvikle «Vink» i SoMe, med hovedvekt på video. Nå er han klar for å bruke kompetansen på byråsiden.
– Elg har et sterkt fagmiljø på sosiale medier, så det fristet å få jobbe med denne dyktige gjengen. Jeg gleder meg til å bidra med det jeg kan, men også til å lære mye nytt, sier Mo, som ser fram til å jobbe med fagfeltet fra en litt annen vinkel enn journalistikken, sier Mo.
SoMe-byrået merker en økende etterspørsel etter kunder som ønsker hjelp til SoMe-tilpasset videoinnhold, opplyser de.
– I sosiale medier er video enormt viktig, og kravene til historiefortelling og innhold øker hele tiden. Derfor blir det kult å få være med å løfte videoproduksjonen i Elg, sier Mo.
Byråleder Tonje Askim er storfornøyd med å få Jørgen Mo med i flokken.
– Stadig flere merkevarer erfarer at det ikke fungerer å klippe ned den store reklamefilmen til SoMe. Det må lages videoinnhold på kanalenes premisser for å treffe målgruppen på første sekund, sier Askim.
– Jørgens redaksjonelle bakgrunn er gull verdt og vil komme kundene våre til gode. Hans øye for SoMe-tilpasset videoproduksjon blir superviktig når vi nå styrker videokompetansen vår, legger hun til.
Elg er en del av byråfamilien Ahead Group og jobber med kunder som blant annet OBS Bygg, TV 2, ice, AF Gruppen, Aspire Brands, Pepsi Max med flere. SoMe-byrået fyller 5 år i år, og teller nå 19 ansatte.