Siri Platou starter året med ny jobb i Publicis-huset
Skal lede Publicis-huset sin satsing på innholdsmarkedsføring og sosiale medier.
Siri Platou kommer fra Ahead Group og SoMe-byrået Elg hvor hun har vært byråleder siden oppstarten i 2018 – hvor hun har bygget byrået fra 4 til 19 ansatte.
Før dette var hun en av partnerne som startet content-byrået Redink (i dag Hyper), og hun har også erfaring fra Dinamo PR.
– Med Siri har vi funnet riktig profil til å løfte vår satsing på innhold videre. Hun har jobbet innenfor «content» siden det ble anerkjent som disiplin, og er blant dem som har ligget i forkant når det gjelder å forstå hvordan landskapet endrer seg med nye kanaler, bruksmønstre og teknologi, sier CEO i Publicis, Peder Mittet, i en pressemelding.
– Et klart fortrinn
Innholdsmarkedsføring spiller allerede en avgjørende rolle i leveransene til veldig mange av kundene på tvers av Publicis.
– De beste løsningene forutsetter ekspertise på tvers av medieplattformer, kreativitet, produksjon og teknologi. Her har vi et klart fortrinn med Power of One og alle kompetanser i samme hus, og Siris oppgave blir å løfte dette området til neste nivå.
Siri har jobbet med innholdsmarkedsføring i 16 år og brenner for godt organisk innhold utviklet på kanalens premisser. De siste fire årene har hun primært jobbet med sosiale medier i Elg.
Alt ligger til rette
– Å bygge opp Elg har vært spennende, og nå gleder jeg meg til å ta fatt på et nytt kapittel. Publicis er etter min mening det miljøet som har kommet lengst når det gjelder å jobbe tverrfaglig. De har fusjonert alle selskap inn i ett og har tverrfaglige kundeteam uten internfakturering. Her er rett og slett alt lagt til rette for at man kan fokusere på beste løsninger for kunden uavhengig av fagdisiplin, sier Siri Platou.
Hun gleder seg til å jobbe med noen av Norges største merkevarer.
– Og ikke minst med 200 kollegaer på tvers av Kitchen, Starcom og MSL. I norsk målestokk har vi et unikt miljø med til sammen ca 80 eksperter som daglig jobber med utvikling, produksjon og spredning av innhold både i sosiale medier og andre kanaler. Ambisjonen er kort og godt å levere landets beste og mest effektive innholdsløsninger på tvers av alle kanaler, avslutter hun.