Mynewsdesk lanserer ny AI-løsning for kommunikatører
Selskapet beskriver det nye produktet som en «idégenerator».
I løpet av våren har Mynewsdesk løpende lansert nye AI-løsninger til de som jobber med PR og kommunikasjon. Hittil har løsningene vært basert på at brukeren selv ber om hjelp av AI.
Nå lanserer Mynewsdesk en tjeneste hvor AI i stedet proaktivt foreslår ideer for innhold og PR-aktiviteter.
Basert på hendelser i omverdenen, bransjetrender og det en organisasjon eller et selskap selv snakker om, presenterer AI-en automatisk skreddersydde ideer det er relevant for brukeren å kommunisere rundt.
Når brukeren har valgt en idé å gå videre med, genererer AI-en deretter hele teksten.
– Dette er et stort skritt når det kommer til å skape AI-baserte løsninger for kommunikatører, og en del av Mynewsdesks pågående arbeid med å bygge inn AI i hele produktet, sier produktsjef på Mynewsdesk, Sara Manding Holm, i en pressemelding.
– Vi vil implementere kunstig intelligens i produktet vårt på en måte som faktisk gjør en forskjell for dem som bruker den, og det gjør vi virkelig med det nye produktet. At AI-en selv foreslår ideer basert på brukerens omverden og bransje, mener vi kommer til å være til stor hjelp for veldig mange kommunikatører der ute, sier produktsjefen.
Mynewsdesk har som mål å frigjøre tid og ressurser ved å automatisere idéarbeidet i PR- og kommunikasjonsbransjen.
– Det nye produktet vårt er en helt naturlig videreutvikling for oss, som stemmer overens med det som har vært oppdraget vårt helt siden Mynewsdesk ble grunnlagt. Dette produktet handler jo om det som er kjernen i hele vår visjon, nemlig å hjelpe kommunikatører og organisasjoner med å nå ut med budskapene sine og å skape kommunikasjon som gjør en forskjell, sier Louise Barnekow, administrerende direktør på Mynewsdesk.