Skaperene av Toxic er svært fornøyde med mottakelsen.

750 000 har til nå sett Europas første dramaserie på TikTok

– Det er ingen tvil om den mest effektive måten å nå målgruppen på er å bruke video på sosiale medier.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Dette er stor stas, sier serieskaper Aleksander Dokkeberg (28) i en pressemelding.

Han står selv for ide, manus, regi for serien TOXIC som er en kjærlighetshistorie med alvorlig undertone som handler om spiseforstyrrelser blant unge menn.

Serien hadde offisiell lansering torsdag med skuespillerne på rød løper og helseminister Ingvild Kjerkhol tilstede.

TikTok-dramaet består av 30 korte episoder med lengde inntil fire minutter. Historien er tilpasset et publikum som er vant til og forventer raske vendinger og kjappe triggere.

Serien er produsert i samarbeid med ROS (Rådgivning om spiseforstyrrelser), og finansiert av Stiftelsen Dam, Stimuleringsmidler fra Helse- og omsorgsdepartementet og Viken Filmsenter.

TOXIC har allerede passert 750 000 unike seere på plattformen, under en uke etter at 5 av de 30 episodene ble lagt ut.

– Vi har nå i mange år sett at de unge forlater tradisjonell TV-seing og bruker tiden sin på apper og tjenester isteden, ofte på mobilen. Det er ingen tvil om den mest effektive måten å nå målgruppen på er å bruke video på sosiale medier, sier Silje Sirnes Winje i Nordic Screens barne- og ungdomsavdeling ramp.

Powered by Labrador CMS