Her er representantene fra Tre, Seeds og Kavli samlet til oppstartsmøe. Bak: Steinar Magnussen, Kristin von Streng-Alfheim og Rebecca Kaarem. Framme: Hans Fredrik Hag og Alice Holm.

Tre og Seeds skal lage nye nettsider for Q-meieriene og Kavli

– Kjempemotiverende og spennende.

Publisert Sist oppdatert

(Bergen) – Vi har behov for å få en ansiktsløftning på våre nettsider. For oss i Kavli og Q-meieriene er opptatt av forbruketdrevet innovasjon og å skape hverdagsmagi for forbrukerne og vi opplever ikke at vi klarer å levere på det merkevareløftet med de nettsidene vi har i dag.

Det sier Kristin von Streng-Alfheim, byråleder internbyrået til Q-meieriene og Kavli.

Oppstartsmøte

Fredag i forrige uke hadde Kavli og Q-meieriene oppstartsmøte med Tre, tidligere kjent som Netlife Bergen, og Seeds, som sammen vant anbudsprosessen om å få jobben om å lage de nye nettsidene. 

Steinar Magnussen og Alice Holm fra henholdsvis Seeds og Tre. .

von Streng-Alfheim forteller at de sender mye trafikk inn til sine nettsider fra ulike kanaler, for å få innspill fra fans og ideer fra forbrukerne. Noe som krever god funksjonalitet. 

–I Q sier vi at forbruker er sjefen og i Kavli skaper vi nye favoritter sammen med folket. Da må vi gjøre kundereisen og dialogen enkel. De beste produktene lager vi sammen, mener hun og legger til at at det krever god teknologi

Hun sier at de må ha en god teknologi bak som svarer til kundens forventning og ikke minst Q og Kavlis behov for å håndtere innspill og ha den personlige dialogen for å skape en innholdsdrevet side og forbrukergenerert innhold. 

– Du kan ønske deg mye til jul, men hva trenger du egentlig? For å finne ut av det må vi spørre forbruker! Og nettopp dette vet vi at våre nye samarbeidspartnere i Tre og Seeds er veldig gode på å lage løsninger for, sier hun, i forbindelse med oppstartsmøtet.

Har samarbeidet før

Seeds skal ta seg av det teknologiske og Tre Bergen designet på de nye nettsidene. 

Selskapene har jobbet sammen på flere prosjekter før. 

– Vi er vant til å jobbe sammen, vi kjenner hverandre godt, liker hverandre godt. Det er et godt utgangspunkt, sier Hans Fredrik Hag, kommersiell leder i Tre. 

Han sier at en viktig jobb for dem nå i oppstartsfasen er å utfordre Q og Kavli på å lage sider som kan bli mer intuitive, enklere og med et mindre fokus på det forbrukerne ikke er så opptatt av. 

– Det er tøffe tider i bransjen, hvor godt er det å ha en sånn jobb og komme i gang med det?

– Det er kjempemotiverende og spennende og så er det spennende å jobbe med noen av de fremste merkevarene i Norge, sier Hag. 

– Er det viktig å jobbe med selskap som er plassert i samme by som dere?

– For oss er det kjempeviktig, vi vil jo jobbe nært og invitere til oppstartsmøter på huset en fredags ettermiddag. Vi elsker Bergen og heier på Bergen, sier han.

Kristin von Streng-Alfheim håper prosjektet er klart til høsten.

Det er to designere fra Tre som primært kommer til å jobbe med de nye nettsidene.

Alice Holm er prosessleder og tjenestedesigner.

– Nå begynner vi med en innsiktsprosess, der vi blir kjent med Q og Kavli, forteller hun.

Der skal de vinne ut hvilke brukeroppgaver som skal løses og hvilke kontekst de skal løses.

Gerilja-testing

– Vi skal og ut og gerilja-teste når vi har designskisser klare, forteller hun.

Steinar Magnussen, leder for salg og forretningsutvikling i Seeds sier at deres jobb har to aspekter. 

Det ene er å få på plass en teknologi som underbygger de oppgaver man skal løse for forbrukerne.

– Men det skal og være en plattform som fungerer bra for Kavli og Q og som henger teknisk med de neste 10–15 årene, sier han.

Det er ikke satt noen offisiell sluttdato for prosjektet enda.

– Utpå høsten en gang, sier von Streng-Alfheim, som har travle dager for tiden. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS