Rekordmange skal kjempe om Gulltusjen-seier i år
– Vi tror det blir høy kvalitet og en jevn konkurranse om seieren i begge kategoriene, sier Anette Færevik Gulbrandsen i Amedia Salg og Marked.
Onsdag er det klart for en ny utgave av reklamekonkurransen Gulltusjen i regi av Amedia Salg og Marked. Det forventes tøff konkurranse og et skyhøyt nivå på reklameprestasjonene, hvor totalt 150 unge skal kjempe om å få delta i kategorien print i den internasjonale reklamekonkurransen Young Lions Competitions, eller et premiebeløp på 20 000 kroner.
Rekordstor interesse
– I Gulltusjen settes papirannonsen og den gode ideen i fokus. Interessen for Gulltusjen er i år rekordstor og vi tror det blir høy kvalitet og en jevn konkurranse om seieren i de to kategoriene, sier Anette Færevik Gulbrandsen, leder for kompetanse, marked og kommunikasjon hos Amedia Salg og Marked, i en pressemelding.
Gulltusjen er en idékonkurranse for alle student- og kreatørteam som er 30 år eller under. Teamene må bestå av to personer og det er papirannonsen som står i fokus. Konkurransen går ut på at alle teamene får i oppgave å skissere en avisannonse for et gitt case/organisasjon i løpet av seks timer, kun ved hjelp av sort tusj og tegneark.
150 deltakere skal kjempe
Det skal kåres en vinner blant reklamebyråteamene og en vinner blant studentteamene.
I fjor vant Isak Steinnes Christoffersen og Alida De Lange D’Agostino fra Kristiania - Westerdals i studentklassen, og Sindre Holmedal Johnstad og Erlend Løfald fra Pol i byråklassen.
Vinnerne av byrå-konkurransen går automatisk videre til å representere Norge i den internasjonale Young Lion Print-konkurransen som går av stabelen i juni i Cannes. I tillegg til at de får ta del i konkurransen, vinner reklameteamet flybilletter, hotell og pass til festival.Studentteamet premieres med 20 000 kroner.
Gulltusjen arrangeres i samarbeid mellom Amedia, CAPA, Norges representant for Young Lions og Kristiania - Westerdals.
Totalt 150 deltakere, i form av 75 påmeldte team, konkurrerer om premiene i de to kategoriene.