POL sikret gull i CMA
Det var ikke bare Geelmuyden Kiese som tok med seg gull hjem til Norge.
Som KOM24 skrev om i går ble det storeslem for Geelmuyden Kiese på torsdagens Content marketing awards (CMA), da de sikret seg seks gull, et sølv og en bronse.
Men GK var ikke den eneste norske gullvinneren, viste det seg.
Også POL sikret seg gull for deres kampanje for KPMG,
– Dette er et case vi er veldig stolte av, sier en glad byråleder, Therese Becke, til KOM24.
Hun sier de er utrolig glade for å ha sikret seg både gull og sølv. Særlig er de stolte over å vinne gull i klassen med innsikt og bruk av data.
– Det er en veldig honnør til teamet som jobbet med dette. De har tatt tak i noe som betyr noe for sporten, miljøet og bærekraft og fokuserer på miljøavtrykket til alpinsporten og rennkalenderen, sier hun.
Becke peker på at det er en stor trussel for alpinsporten om snøen forsvinner, men sier og at det er en kompleksitet i det at rennkalenderen innebærer så mye reising som den gjør og det CO₂-avtrykket det fører til.
– Vi ville skape oppmerksomhet rundt avtrykket og endre rennkalenderen, så man kan spare antall kilometer med fly, sier hun og forteller at man allerede ser endringer og et stort fokus på temaet.
Hun sier at under ett år siden rapporten ble lansert, så reiser utøverne allerede 17 prosent mindre i verdenscupsammenheng.
– Man påvirker sin egen sports framtid, sier hun.
Becke sier at dette viser hvordan de jobber i form av data og innsikt som har kommunikasjonskraft.
– Dette er et case vi er veldig stolte over, sier hun.
Dette caset har tidligere sikret seg gull i Epica og bronse i Gulltaggen, i tillegg til shortlist i European Exellence Awards og ESA Awards.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no