Seks gull til Geelmuyden Kiese i CMA
– Man blir aldri lei av å vinne.
Torsdag kveld var det tid for årets utdeling i Content Media Awards i London.
Det var hele 28 norske vinnersjanser på forhånd og Geelmuyden Kiese hadde tolv av dem og de reiser nå hjem til Norge med seks gull.
– Det er over all forventning, sier Trygve Tønnesen, seniorkreatør i GK.
– Man sender jo inn ting man tror på, for alle del. Men sånn uttelling på gjeveste valør er helt enormt, sier han.
De fikk tre gull for deres kampanje Soil poetry for Yara. Der stakk de av med gull i print, imagery og best use of content.
– Den ble hedret for de riktige tingene. All ære til kunden og Sune Eriksen som har tatt bildene, dette er like mye en pris for dem, sier Tønnesen.
Han sier at det virket på juryens begrunnelser som at de har satt pris på at de har laget en god, gammeldags bok og at de har stolt på det og gått all inn på det.
GKs kampanje for deres stunt for Øst-Finnmarkrådet, der man ville utvide døgnet med to timer stakk og av med tre gull.
– Her trakk juryen fram at det var en uventet approach, en rein og ærlig idé som står ut blant store turistboards i kategoriene sine, sier han.
Her stakk de av med gull i klassene best use of social B2C, Content within media og Digital PR, samt et sølv.
GK sikret seg og et sølv for deres jobb for Sokkeldirektoratet i klassen Best Use of Imagery.
CMA er en konkurranse der GK har en tradisjon for å gjøre det bra.
– Jeg har ikke gjort noen fintelling, men vi hadde et håp om å vinne tronen som mestvinnende byrå her. Og selv om andre virket å være masse på scenen og, tror jeg ikke det var andre som fikk seks gull med seg, sier han.
– Det er en konkurranse vi pleier å gjøre det bra i, men jeg tror likevel dette er bedre enn noensinne.
Han sier han og tror de stakk av med et sølv og et bronse.
Tønnesen sier man aldri blir lei av å vinne.
– Men det er klart at det er den gamle klisjeen om at man er aldri er bedre enn sin siste jobb og disse jobbene kan vi ikke vinne på til neste år, så da må vi bare lage nye fine ting og vinne med de, sier han.
Sannum & Bergestuen er ikke noen gjenganger på slike prisutdelinger, men de reiste bort med fire vinnersjanser og kommer hjem med to sølv.
– To sølv var stort for små aktører som Horten kommune og Sannum & Bergestuen, i konkurranse med flinke folk fra hele verden, sier Eva Sannum til KOM24.
Marte A.J. Kaardahl i Horten kommune har en mer filosofisk tilnærming til det hele.
– A small step for the spieces of the Universe, but a giant leap for Horten kommune. Peace and HortenLove.
Schibsted partnerstudio reiser hjem med sølv i beste branded podkast og bronse i influenser marketing.
POL sikret seg også sølv under kveldens prisutdeling.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no