Nordea velger Fieldwork som sitt nye eventbyrå
Skryter av anbudsprosessen.
– Fieldwork stod virkelig ut i denne prosessen, hvor de både var oppriktig interessert i Nordeas oppgaver fremover, og ikke minst så viste de en god appetitt i å være med på reisen fremover, sier Cecilie Svegaarden, Head of Marketing and Customer Communication i Nordea i en pressemelding.
For en liten stund siden gjennomførte Nordea en intern kvalifiseringsrunde for å finne sin nye eventbyråpartner. Etter runden kontaktet de seks byråer for «kjemimøter» hvor teamet fra byråene fikk møte representanter fra ulike avdelinger i Nordea.
I tillegg ble de utvalgte byråene bedt om å svare ut spørsmål fra innkjøpsavdelingen.
I en finale fikk to byråer presentere seg selv mer inngående med konkrete styrker, presentere relevante prosjekter og forsvare hvorfor Nordea bør samarbeide med akkurat dem.
Her var det altså Fieldwork som gikk seirende ut.
Fieldwork ble valgt på en samlet bakgrunn basert på erfaring, kreativt tankesett og sin kombinasjon av lokal ekspertise og et omfattende europeisk nettverk.
-Eventer og åpne hus er en viktig del av Nordeas merkevare. Å treffe folk og kunder på fysiske møteplasser er avgjørende for å sette avtrykk og etterlate inntrykk. Et eksempel på dette er nettopp partnerskapet vi har med Palmesus som har vært en stor suksess så langt, og med Fieldwork på plass vil vi legge listen enda litt høyere. Nå gleder vi oss både til Palmesus i sommer, og kanskje til og med noen Palmesus «pop ups» før den tid, sier Svegaarden i pressemeldingen.
I Fieldwork skryter man av anbudsprosessen og sier at mange har noe å lære av hvordan Nordea gjorde det denne gangen.
– Vi vil hedre Nordea for en nytenkende, rettferdig og effektiv anbudsprosess, der de selv gjør mye innsiktsarbeid, og her har mange innkjøpere mye å lære. Prosessen motiverer til en tillitsfull start på et spennende samarbeid, sier Account Director & Partner i Fieldwork, Fredrik Kolverud.