Slik så det ut i denne saken om Stoltenberg hos Aftenposten på tirsdag.

JCP og Taxifix kastet seg på Stoltenberg-nyheten

Jens Stoltenberg er tilbake i norsk politikk. Det fikk folka i JCP med seg, og pumpet ut en liten vits samme dag.

Publisert

Tirsdag presenterte statsminister Jonas Gahr Støre sin nye regjering etter at Senterpartiet trakk seg ut av samarbeidet forrige uke.

Nå styrer Arbeiderpartiet landet alene, og blant de nye statsrådene var tidligere statsminister og NATO-generalsekretær Jens Stoltenberg.

Stoltenberg-reklamen var også på TV 2s hjemmeside.

Han blir Norges nye finansminister, og overtar etter Trygve Slagsvold Vedum.

Dette valgte JCP å spille på i en banner-reklame på ulike nettaviser. I saker som handlet om Stoltenbergs hjemkomst, fikk kundene deres i Taxifix skinne.

«Hei! Vi ville bare si ifra at Jens Stoltenberg har kommet trygt hjem. Hilsen Taxifix», sto det på banneret.

Taxifix lanserte tjenesten «Trygt Hjem» før nyttår i deres booking-app. Der har de en funksjon som gjør at folk kan få varsel når Oslo Taxi har tatt deg trygt hjem, for eksempel fra byen.

Reklamen var ute på Aftenposten og TV 2 bare noen timer etter at nyheten om Stoltenberg ble kjent.

Når KOM24 spør JCP hvilke reaksjoner de har fått, svarer rådgiver Kristoffer Reppen følgende:

– Denne er foreløpig så rykende fersk, at den gikk live for under én time siden!

Han skriver også at de måtte være effektive, og at god kontakt med kunden var avgjørende.

– Her kastet vi oss kjemperaskt rundt, med kreativ sparring hos kreatørene våre og rask godkjennelse fra Anders Berg i Oslo Taxi. Men den viktigste grunnen til at vi klarte å få denne på raskt hos de ulike nettavisene, er at vi har satt opp en teknisk løsning, hvor vi kan være live med kontekstualiserte annonser for kundene våre på bare få minutter, skriver Reppen.

JCP har tidligere laget reklamefilmer for Taxifix, også spesifikt for «Trygt hjem»-funksjonen.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS