Slik ser den KI-genererte versjonen av de to byrålederene Simon Wallin og Anders Berg ut.
Byrålederene Simon Wallin og Anders Berg ut.

Svenske GK-topper starter eget KI-byrå

– Vi ser et tydelig hull i markedet for skalerbar og strategisk kommunikasjon som sparer tid og leverer resultater.

Publisert Sist oppdatert

I dag lanseres Crux Comms, Skandinavias første PR-byrå som fullt ut integrerer KI i sin forretningsmodell.

Det melder selskapet selv i en pressemelding.

Bak satsingen står Simon Wallin og Anders Berg, tidligere rådgivere og kundeansvarlige i Geelmuyden Kiese.

– Vi ser et tydelig hull i markedet for skalerbar og strategisk kommunikasjon som sparer tid og leverer resultater. Tradisjonelle byråer bygger ofte sin virksomhet på å vokse i antall ansatte, mens Crux Comms tar en annen vei. Ved å integrere KI i våre prosesser kan vi levere strategisk rådgivning og operative tjenester på et nivå som tidligere krevde store team og ressurser, sier Simon Wallin, medgründer av Crux Comms i pressemeldingen.

Crux Comms retter seg primært mot B2B-techselskaper innen vertikaler som fintech, SaaS og industrielle løsninger og tilbyr sine tjenester gjennom en tydelig abonnementsmodell. 

Ved hjelp av KI-drevne verktøy for datainnsamling, analyse og innholdsproduksjon kan byrået fokusere på å levere strategisk rådgivning av høy kvalitet samtidig som det operative arbeidet effektiviseres. Dette innebærer for eksempel utvikling av AI-agenter for spesifikke oppgaver eller bruk av avanserte analyseplattformer for å automatisere deler av arbeidet. 

– KI forsterker menneskelig ekspertise og gjør det mulig å kombinere dyp strategisk rådgivning med effektiv operativ leveranse. Vår modell viser at byråverdenen kan ta et nytt steg bort fra timebasert fakturering ved å skape verdi gjennom smarte, skalerbare løsninger basert på innsikt, innovasjon og resultater, sier Anders Berg, medgründer av Crux Comms. 

Crux Comms tilbyr tre abonnementsmodeller – Basic, Premium og Enterprise – tilpasset ulike behov. Enterprise-pakken inkluderer en skreddersydd GPT Agent som proaktivt håndterer datainnsamling, rapportering og innholdsforslag basert på kundens forretningsmål. 

Ved lansering introduserer byrået også sin første AI-agent, Cruxo, som vil være synlig i ekstern kommunikasjon og en integrert del av tjenestetilbudet. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS