Samsung med storsatsing på Colosseum Kino
Samsung Electronics Norge og Egmont-selskapene Nordisk Film Kino og Media Direct Norge (MDN) har inngått en stor eksponeringsavtale knyttet til Colosseum Kino i Oslo.
Avtalen innebærer blant annet at Samsung overtar navnet på Colosseum Kino Sal 1. Samsung kommer også til å være synlig for kino-publikummet i kuppelen inne på Colosseum.
Nordisk Film Kino driver Colosseum og 20 andre kinoer i Norge, mens Media Direct Norge selger blant annet reklame og eventer på norske kinoer.
– Colosseum kino er ikke bare et historisk bygg og landemerke, men tilbyr også en av de råeste audiovisuelle opplevelsene i Norge med sin størrelse og 3D-projeksjon i den ikoniske kuppelen. Da vi fikk muligheten til å bli avsender av denne opplevelsen, så fikk vi lyst med en gang, sier Anders Lersbryggen, Markedssjef hos Samsung Norg i en pressemelding.
Også hos Nordisk Film Kino og Media Direct Norge – som begge eies av Egmont – gleder de seg over samarbeidet.
– Vi synes dette samarbeidet med Samsung er utrolig gøy. Samsung står for kvalitet, som også betyr mye for oss, og merkevaren vil prege vår storstue i Oslo. Det er første gang vi inngår et samarbeid på dette nivået, så dette blir en spennende reise for Colosseum, Nordisk Film Kino og for Samsung, sier Jane Oslington Strande, administrerende direktør ved Nordisk Film Kino.