Vinnerne, Maja Wirum og Angelika Marcinkeviciute, står foran til venstre. Jesper Urban Mikkelsen og Petter Ellingvåg Diesen sikret andreplassen, mens Kine Paulsen Austerslått og Ern Ranchiyada Onpan tok tredjeplassen.

GroupM-duo til Cannes: – Pulsen er i hundre

Maja Wirum og Angelika Marcinkeviciute fra GroupM Nexus vant Young Lions Media Norge med sin kampanje «Listen to your pulse». Nå skal de representere Norge i Cannes.

Publisert Sist oppdatert

Briefen ba om en målrettet mediekampanje for å styrke Svalbards posisjon som en attraktiv og bærekraftig helårsdestinasjon – uten å øke den totale turiststrømmen. Strategiens kjerne er å få besøkende til å forlenge oppholdet.

Juryen bestod av:

Faglig ansvarlig: Stian Jansen, Styreleder Mediebyråforeningen/daglig leder Dentsu Media

Capa Kinoreklame AS: Gareth Williams, CCO

Visit Svalbard: Isabelle Johansen, Head of Marketing and Communication

Publicis Starcom: Andrea Hopen og Anna Gamme (fjorårets vinnerteam)

Mediebyråforeningen: Camilla Gåre, daglig leder

Observatør, Capa Kinoreklame AS: Julie B. Nielsen, Film and Insights Manager

I år konkurrerte hele 11 team om muligheten til å representere Norge i Cannes.

Det er Mediebyråforeningen i samarbeid med Capa Kinoreklame AS som gir ut prisen for Young Lions Media i Norge. 

Etter juryens vurdering var det Maja Wirum og Angelika Marcinkeviciute fra GroupM Nexus som imponerte mest med idéen «Listen to your pulse».

Kampanjen oppfordrer travle, helsefokuserte personer (35–65 år) i skandinaviske storbyer til å tilbringe en hel uke på Svalbard, i stedet for de gjennomsnittlige 2,7 dagene.

Konseptet bruker pulsmålinger fra Garmin-klokker for å vise hvordan stressnivået synker under oppholdet på Svalbard, i kontrast til storbyens stress.

– Det blir feiring i dag!

Vinnerne ble tatt på sengen da de ble annonsert fredag morgen på CAPA Kinoreklame AS sine kontorer.

Maja Wirum og Angelika Marcinkeviciute i GroupM Nexus.

– Oh my god! Så sinnsykt gøy, pulsen vår er i hundre, sier Wirum.

– Vi er veldig klare til å dra til Cannes og ta dem med storm. Endelig er det vår tur til å representere Norge, fortsetter Marcinkeviciute.

Andreplassen gikk til Jesper Urban Mikkelsen og Petter Ellingvåg Diesen med caset «Donald, don’t visit Svalbard». 

Tredjeplassen gikk til Kine Paulsen Austerslått og Ern Ranchiyada Onpan fra Bloom med løsningen «Longtripbyen».

– Ingen enkel oppgave

Juryens faglig ansvarlige, Stian Jansen – styreleder i Mediebyråforeningen og daglig leder i Dentsu Media – roser det høye nivået på årets bidrag.

–  Det var ingen enkel oppgave for juryen, da nivået var svært høyt på tvers av alle 11 bidragene. Juryen mener dette teamet vil representere Norge på den aller beste måten i Cannes, sier Jansen. 

Briefholder Visit Svalbard, representert ved Isabelle Johansen, Head of Marketing and Communication, er også svært fornøyd med årets bidrag.

– Deltakerne har virkelig satt seg inn i Visit Svalbards utfordringer rundt bærekraft og lengden på oppholdene. Vinnercaset presenterte en enkel, men sterk idé som vi definitivt kan bygge videre på i vår fremtidige mediestrategi, sier Johansen. 

GroupM Norgessjef Cathrine Hagen er også svært stolt og fornøyd over å ha vinnerteamet i sin byrågruppering.

– Young Lions Media er en konkurranse som henger utrolig høyt og en konkurranse vi som gruppe er opptatt av å delta i. Nå blir det feiring med kake på neste allmøte. Da skal Angelika og Maja også få muligheten til å presentere ideen sin til resten av gruppa, sier Hagen.

Powered by Labrador CMS