Egon får kritikk for markedsføringsstunt
Men restaurantkjeden kjenner seg ikke igjen i kritikken.
– Ja, vi har logo på dem av en grunn. Når det regner er det mulig å markedsføre Egon og dele ut ponchoer. Det er veldig populært, og mange som vil ha, sier pressesjef i Egon, Andreas Hegg til BA.
Avisen har laget sak på at restaurantkjeden Egon bruker konserter i Bergen til å markedsføre seg selv ved å dele ut gratis regnponchoer til de som vil ha dem.
På søndag spilte Bruce Springsteen foran 45 000 bergensere og regnet pøste ned.
Midt under konserten var årets våteste time til nå i regnbyen. Mellom klokken 1900 og 2000 kom det 9,5 millimeter regn og fra konsertdørene åpnet klokken 17.00 til midnatt regnet det totalt 31,5 millimeter. Det skrev Bergens Tidende.
Dermed var det mange som ville ha ponchoene og Trond Blindheim markedsføringsekspert, ved Høgskolen Kristiania, kaller det god markedsføring.
Men det er ikke alle som er like fornøyde med stuntet.
Arrangøren Bergen live sier til BA at de ikke selger slike produkter for det passer ikke inn i deres miljøprofil.
– Det er ikke spesielt miljøvennlig og det gir oss som arrangør mye etterarbeid, da vi må rydde og sortere all engangsplasten som blir etterlatt på konsertarenaen, sier Frank Nes.
Katrine Nødtvedt i Miljøpartiet De Grønne sier til avisen at det er bedre måter å markedsføre seg på.
– Hva personer velger å gjøre etter at de har mottatt regnponcho fra oss, kan vi dessverre ikke gjøre noe med. Vi forstår at det er kjipt for dem som må plukke dem opp, svarer Hegg i Egon på kritikken.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no