Fra crap til app.

Peppes og Pol med ny kampanje for «steike helvetes bra app!»

Når Peppes nå endelig lanserer en ny app ble løsningen å legge alle kortene på bordet og å se sannheten i øynene: Appen var crap!

Publisert

Peppes Pizza har over lang tid hatt en av Norges minst populære apper i App Store. Den mildt sagt dårlig fungerende appen har engasjert (og frustrert) nordmenn i årevis, noe som har resultert i 517 anmeldelser og en gjennomsnitt-score på 1,3 av 5 stjerner. 

Nå har Pol laget en kampanje for den nye Peppes-appen som slippes denne uken.

– Da vi tok en titt på tilbakemeldingene i App Store, fant vi raskt ut at dette var ganske underholdende lesning. Og med så sterk misnøye var det ingen vei utenom å adressere dette direkte, sier kreatørene bak kampanjen, Anette Bellika Finnanger og Emil Hafslund. 

Grunnlaget for kampanjen, som for tiden kan sees i print, utendørs og digitalt, og ikke minst høres på radio, er derfor å adressere anmeldelsene den gamle appen pådro seg over flere år med misnøye. 

– En av de som anmeldte den gamle appen, lurte på hvorfor Peppes reklamerte for en app som ikke funker. Det var et legitimt spørsmål, og det har vært veldig gøy å nå i stedet reklamere for en app som funker. Vi ønsker samtidig å gi honnør til den modige gjengen i Peppes, som gjennom prosessen opptil flere ganger har bedt oss om å ikke være for snille, legger de to til. 

Og den modige kunden er Peppes Pizza.

– Vi syntes ideen var veldig god. Når vi har vært så legendarisk dårlig på noe så elementært for kundene er det bare å legge seg flat og å by på både selvironi og litt selvpisking sier markedssjef Ida Baardseth. 

– Det har vært viktig for oss å være ærlige på hvor dårlig appen dessverre har vært, og samtidig fortelle at vi nå endelig har lansert en ny, brukervennlig app. Den fungerer akkurat som den skal nå, sier digital utviklingssjef Henrik Haug.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS